Blanc manger van chocolade

MMM... een chocoladepudding!

Deze chocoladepudding vormt een ideale traktatie. Hij is snel en gemakkelijk te maken, hierdoor is hij erg geschikt om samen met kinderen te maken. Bovendien is deze chocoladepudding erg voedzaam, dus heel geschikt voor kinderen die niet voldoende melk drinken.

Recept chocoladepudding

Ingrediënten chocoladepudding

  • 4 eetl. maïzena
  • 6 dl melk
  • 90 g pure chocolade, in stukjes gebroken
  • 2 eetlepels fijne kristalsuiker

Bereiding chocoladepudding

  1. Roer in een kom de maïzena met 3 eetlepels melk door elkaar tot een gladde pasta.
  2. Giet de rest van de melk in ene pan en breng aan de kook.
  3. Neem de pan van het vuur en giet de melk al roerend bij het maïzenamengsel.
  4. Giet de melk weer in de pan, roer de stukjes chocolade erdoor en breng hem al roerend langzaam aan de kook.
  5. Laat de pudding onder voortdurend roeren 3 minuten zachtjes koken.
  6. Neem de pan van het vuur en roer de suiker erdoor.
  7. Giet hem in een omgespoelde puddingvorm van 6 dl inhoud en laat hem 3 tot 4 uur opstijven.
  8. Doop de vorm kort in een bak met heet water en stort de chocoladepudding op een puddingschaal.

Bewaar de chocoladepudding in de koelkast. Je kunt hem ook een dag van tevoren maken.

Variaties op deze chocoladepudding

Chocoladepudding van witte chocolade

Maak het basis recept voor chocoladepudding maar vervang de melkchocolade door 90 gram witte chocolade en voeg een paar druppels vanille-essence toe.

Chocoladepudding met sinaasappel

Maak het basis recept voor de chocoladepudding maar voeg de geraspte schil van 1 sinaasappel aan de melk toe. Breng hem aan de kook en laat hem 10 minuten trekken. Giet de melk door een zeef en gebruik hem voor het basisrecept. Vervang de melkchocolade door 90 gram pure chocolade.

Chocoladepudding met munt

Maak het basis recept voor de chocoladepudding maar vervang de melkchocolade door 90 gram crispy chocolade met munt en voeg een paar druppels munt-essence toe.

Chocoladepudding met een koffiesmaak

Maak het basisrecept maar vervang de melkchocolade door 90 gram chocolade met koffiesmaak en voeg een paar druppels koffie-essence toe.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren