Hooggewaardeerd

Chocoladewafels met nootjes

Recept voor chocoladewafels met nootjes

Deze chocoladewafels met nootjes zijn, in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten, best gezond! Het is bewezen dat pure chocola (> 70% cacao) gezond is en vol antioxidanten zit. Pure chocolade kan de vorming van rimpels vertragen en is een ideale oppepper voor de huid. En dat noten gezond zijn, hoeven we jou natuurlijk niet meer te vertellen. Geniet daarom van deze heerlijke, relatief gezonde chocoladewafels zonder jezelf achteraf schuldig te voelen!

Recept chocoladewafels met nootjes

Ingrediënten voor de chocoladewafels met nootjes

  • 100 g zachte, ongezouten boter
  • 55 g tafelsuiker
  • 60 g honing
  • 2 eiwitten
  • 80 g bloem
  • 200 g pure chocolade, in stukjes gehakt
  • 150 g hazelnoten, grofgehakt
  • 160 g amandelen, grofgehakt

Bereiding chocoladewafels met nootjes

  1. Klop de boter, suiker, honing en eiwitten in 5 minuten in een keukenmachine glad en romig. Doe het mengsel over in een kom en roer er de bloem luchtig door.
  2. Roer de couverture met de noten in een kommetje door elkaar.
  3. Bekleed 2 bakblikken van 22 x 33 cm met bakpapier en spreid een kwart van het wafelbeslag dunnetjes uit over elk bakblik. Bestrooi elke laag met een kwart van het chocolade-notenmengsel.
  4. Bak dat in 12 tot 15 minuten bij 170 graden Celsius goudbruin.
  5. Neem de bakblikken uit de oven en laat de inhoud op het bakblik afkoelen.
  6. Herhaal dat met het resterende beslag en het chocolade-notenmengsel.
  7. Breek de wafels voor het serveren in grote stukken.
  8. De wafels blijven maximaal een week goed.

Eet smakelijk!

Tips en variaties voor chocoladewafels met nootjes

  • Serveer de wafels als ze nog warm zijn met een lekkere bol vanilleijs. Presenteer de chocoladewafels mooi op een bord met daarop een klein schaaltje of bakje ijs. Garneer het ijs eventueel ook met wat van de (overgebleven) nootjes, stukjes chocolade en/of honing. Op deze manier komen de elementen van de chocoladewafels met nootjes ook terug in het ijs en hiermee vormen de chocoladewafels met nootjes en het ijs een prachtig geheel op het bord.
  • In plaats van hazelnoten en amandelen kun je natuurlijk ook andere soorten nootjes gebruiken. Zo kun je toch chocoladewafels met nootjes maken als je niet alle bovenstaande ingrediënten in huis hebt. Vervang de hazelnoten en amandelen bijvoorbeeld door walnoten, pecannoten, pinda's, paranoten of pistachenoten.
  • Gebruik in plaats van pure chocolade eens malekchocolade of zelfs witte chocolade. De chocoladewafels zullen er een zoetere smaak door krijgen.
  • De chocoladewafels met nootjes zijn krokant en gemakkelijk op te bergen en mee te nemen. Hierdoor zijn de chocoladewafels met nootjes zeer geschikt om mee te nemen naar een picknick. Vertel de anderen niets, maar tover de de chocoladewafels met nootjes plotseling tevoorschijn. Ze zullen gegarandeerd bij iedereen in de smaak vallen!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Romy
30-07-2013
15:56
Dit is een recept die het uitproberen waard is dus ga ik het ooit eens uitproberen en geef dan zeker een response.....
#2
Johan
16-08-2013
13:56
ziet er heerlijk uit.....Goed recept...
Reageren