CrashHouse: wat wil je weten over deze nieuwe veilingsite

Crashhouse

Veilinghuis Troostwijk kondigde vandaag op zijn website een nieuw online veilingplatform aan: CrashHouse. Met nadruk stelt Troostwijk dat ze alleen software levert, verder hebben ze geen relatie met deze nieuwkomer. Hippe slogan: buy before you die! Daar wilde ik het fijne van weten!

Crashhouse en het doel van de site

CrashHouse wil online zowel grote partijen als gewone goederen gaan verkopen aan particulieren. Als u wilt gaan bieden, is het altijd aan te raden om de Voorwaarden van een veiling met de nodige aandacht te lezen. Doe dat hier in elk geval want er is hier sprake van zowel Algemene als Specifieke Voorwaarden. Ook is er bij sommige kavels sprake van bijkomende ‘Additionele kosten’.

Printscreen

De website maakt een eenvoudige maar duidelijke eerste indruk: rustig en zonder al te veel franjes. Op de homepagina worden meteen de aankomende veilingen aangekondigd. Bij deze ‘Veilingkalender’ staan locaties vermeld als Amsterdam, Mijdrecht of Bergeijk bijvoorbeeld. Dit is uiteraard van belang voor het geval u de goederen van te voren wil gaan bekijken. Door op de locatie te klikken, krijg je de details van de veiling te zien. Het hoofdkantoor van Crashhouse zelf is overigens in Amsterdam (Valschermkade 16).

Maar wat vooral leuk is, is de Speed Auction of lopende veiling. Dat geïnteresseerden de site reeds gevonden hebben, blijkt uit de lopende biedingen!

Aanbod: voor elk wat wils

Net als bij Troostwijk en andere veilingsites is het aanbod een allegaartje van van alles en nog wat: IT, keukens, partijgoederen, auto’s, telecom, sanitair, meubels, bedden en zelfs vuurwerk!

Doe mee en win!

Bieden en kopen

De procedure loopt zoals bij alle online veilingen. Op het eerste zicht geen beduidende afwijkingen. Je kunt geen gekke, onverwachte dingen doen. Bij elk bod dat je plaatst, zie je meteen de kosten die erbij komen (een zogenaamde voorvertoning van uw bod) zoals opgeld, BTW en eventuele additionele kosten.

Zelf een veiling organiseren?

Op de site staat een stappenplan dat u duidelijk uitlegt hoe dit in zijn werk gaat. U krijgt een vaste veilingmeester toegewezen en kunt daarbij nog kiezen welke veilingmethode u verkiest:

  • Online Veiling,
  • Traditionele Live Veiling: lekker ouderwets met de hamer!
  • Onderhandse Verkoop.

Binnenkort komt daar ook nog de ‘Besloten Veiling’ bij. Bij dit soort veiling zult u ‘credits’ moeten kopen. Dit systeem is bijvoorbeeld reeds bekend van Krasveiling.nl en Bidster.nl.

Cadeaubon!

Conclusie

Crashhouse is inderdaad de zoveelste online veilingsite. Daar zijn er nu al een behoorlijk aantal van. Keuze te over. De algemene tendens volgens regelmatige bieders is dat deze online veilingsites erg duur zijn geworden. Of met andere woorden: er worden te gekke bedragen geboden voor het huidige aanbod aan spullen. Het is al meer dan eens voorgekomen dat men online meer betaalde dan gewoon in de winkel! Uitkijken dus en je niet laten meeslepen door je enthousiasme. Handige tip daarbij is om vooraf in te stellen hoeveel je maximum bod is!

Concurrentie:

Krasveiling.nl

De ene veiling is de andere niet

Troostwijk Veilingen

Doe mee en win!

veilingsite (4)
! Dit artikel is eigendom van de auteur Webzaait!. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren