De beste computer hardware

Het aanbod van computer hardware is enorm. De computer fabrikanten brengen dagelijks nieuwe producten uit. Hieronder presenteren wij een helder stappen schema om een goede computer uit te kunnen kiezen. Dat stappenschema helpt u dus om keuzes te maken uit het enorme aanbod. Uiteraard ontbreekt een beknopte toelichting op de veel gebruikte terminologie niet.

Harddisk

Op een harde schijf kan data worden opgeslagen. Voorbeelden van data zijn een word-bestand en een digitale foto.. Een interne harde schijf zit ingebouwd in de computer. Een externe harde schijf wordt veelal middels een USD aansluiting aan de computer verbonden, zodat u deze eenvoudig mee kan nemen.

Grafische kaart

Een grafische kaart zorgt ervoor dat de data op uw computer op uw beeldscherm wordt getoond. Indien u voornamelijk Office-toepassingen gebruikt, zoals Word en Excel, volstaat een eenvoudige grafische kaart. Wilt u spelletjes spelen, dan kan u het beste een snellere grafische kaart kopen.

Geluidskaart

Indien u muziek wilt luisteren en cd/dvd’s wilt afspelen hebt u een geluidskaart nodig. De kwaliteit kan sterk variëren.

Processor

De processor wordt ook een CPU genoemd. Deze processor zorgt voor de uitvoering van alle opdrachten die u geeft aan uw computer. Indien u veel opdrachten tegelijk wilt laten uitvoeren is een krachtige processor noodzakelijk. Ook zware applicaties, zoals games, hebben een krachtige processor nodig.

Processor koeler

Een computer verbruikt stroom en wordt warm tijdens het gebruik. Daarom is een koeler noodzakelijk. Er zijn extreem stille koelers te koop. En er zijn koelers te koop die extreem koelen. Indien u veel appratuur aansluit is een sterke koeler noodzakelijk om een lange levensduur van uw computer te garanderen.

Controller

Een controller is nodig voor het aansluiten van de drivers en vaste schijven.

Geheugen

De grootte van het werkgeheugen heeft een groot aandeel in de prestaties van het totale systeem. Ook de snelheid van het geheugen is van belang.

Voeding

Een voeding is nodig om de verschillende onderdelen van een PC van stroom te voorzien. De aanwezige apparatuur heeft een bepaalde minimale hoeveelheid stroom nodig om te functioneren. De capaciteit van uw voeding is dus van groot belang voor uw computer.

Optische drives

Onder optische opslagmedia wordt verstaan CD en DVD. De opslagcapaciteit van een DVD is 4,7 GigaBite (GB). Met een Blu-ray Brander kunt u data opslaan op DVD-R en BD-R en ook op herschrijfbare DVD+RW en BD-RE media.

Moederbord

Het moederbord vormt het centrale technische platform van een PC. Een moederbord kan veel componenten bevatten die ook los te koop zijn, zoals een grafische kaart en een geluidskaart

Tips over computer onderdelen

De meeste aanbieders bieden kant-en-klaar systemen aan, waar alle componenten goed op elkaar afgestemd zijn.

Links naar computer onderdelen

Heb jij een goede tip? Stuur hem op als reactie op dit artikel en wellicht wordt jouw tip geplaatst!

Links naar andere kantoor artikelen

Lexmark Printer voor printers.

Online electronica shops voor computer onderdelen

Jouw link hier? Meld je aan!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren