De beste workout tips door fitness trainers voor thuis en in een fitness club

Fitness opnieuw een rage!

Fitness kan worden beoefend in verschillende sportcentra en fitnessclubs door heel Nederland. Maar dit is natuurlijk niet nodig, want tegenwoordig kan men ook in de eigen woonkamer fitnessen. Hiervoor is niet altijd fitnessapparatuur nodig maar deze maken het u natuurlijk wel makkelijker, want waarom zou u een stukje gaan fietsen of lopen om een paar kilootjes kwijt te raken als dat ook gewoon thuis kan voor de tv terwijl u uw favoriete serie kijkt.

Fitness op de fitnessclub

Als u naar een fitnessclub wilt gaan om gewicht kwijt te raken of om er net even iets gespierder uit te willen zien, is het niet verstandig om dit zonder enige voorkennis van de fitnessapparatuur en de verschillende fitness workout te gaan sporten. Deze kennis kunt u van te voren opdoen door er thuis eerst informatie over inwinnen op het internet of een ander medium. Een andere mogelijkheid van kennis opdoen is het consulteren van een fitness trainer. Deze heeft een opleiding gevolgd om voor u de juiste toestellen en oefeningen samen te stellen waardoor u het beste en het effectiefst in conditie komt en die overbodige kilo’s kwijtraakt.

Cardio fitness

In de fitness zijn cardio fitness en bodybuilding van elkaar te onderscheiden. Als u meer met cardio fitness bezig bent, zal u meer bezig zijn met het kwijtraken van overtollige kilo’s maar ook met u lichaam in conditie brengen. Dit kan op de loopband zijn, op de hometrainer, maar ook op de roeitrainer. Bij het cardio fitness is het zo dat u in het eerste kwartier nog geen vet verbrand, in het volgende kwartier wordt het vet dat zich in de bloedbaan bevind verbrand en na een halfuur worden de vet reserves die zich in het lichaam bevinden verbrand.

Bodybuiling in combinatie met cardio fitness

Bodybuilding is een tak van fitness. Bij deze vorm van fitnessen worden voor de spieren getraind om een grotere spiermassa te kweken. Zo worden er bij bodybuilding vooral met gewichten getraind om sterke armen te verkrijgen, maar ook worden er oefeningen gedaan waarbij de buik- en beenspieren worden getraind. Dus mocht u na uw cardio workout het gewicht zijn kwijtgeraakt wat u voor ogen had, maar heeft u toch niet het lichaam dat u had gewild, dan kunt u overstappen op het trainen van de spiermassa door middel van bodybuilding.

Fitness bij u thuis

Fitnessen hoeft natuurlijk niet altijd op de sportschool worden beoefend, maar kan ook in de woonkamer worden beoefend als u zou willen. Zo zijn er zeer veel verschillende vormen van thuis fitnessen en gewicht kwijtraken. Het is voor u mogelijk om een fitness apparaat voor thuis aan te schaffen en op die manier thuis te gaan fitnessen, zoals:

  • roeitrainer
  • loopband
  • Kettler fitness machine
  • Tunturi fitness
  • halters
  • buikspierbankje

Zo hoeft u niet eerst naar de sportschool, maar kunt u lekker thuis fitnessen en na de tijd onder uw eigen douche stappen.

Tip voor een gezonde lifestyle

Een andere manier van thuis fitnessen is niet binnen op een machine te trainen, maar door eens lekker naar buiten te gaan. Als het mooi weer is zou u de sportschoenen weer eens uit de kast kunnen trekken en een stukje gaan hardlopen. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om eens wat vaker de omgeving in te trekken op de fiets of simpelweg een keer te gaan wandelen.

Vergeet daarbij niet een goede mobiele telefoon met Falk navigatie mee te nemen.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren