Fiets routeplanner

De huidige generatie navigatie software is veelal geschikt voor in de auto. Een wandeling door een grote stad gaat vaak ook nog wel. Mijn ervaring is dat deze software echter onbruikbaar is op de fiets. Een goede fiets routeplanner of een goede digitale fiets navigator was tot vandaag niet op de markt. Daarin is nu verandering gekomen: De firma Garmin heeft de Garmin Onroute fietskaart Nederland op de markt gebracht. Daarmee krijgt de fietser het gemak van auto navigatie.

Draagbare navigator

De Garmin Onroute fietskaart Nederland moet het antwoord zijn. Garmin heeft een draagbare navigator op de markt, bedoeld voor wandelen, fietsen, autorijden en varen: de Nuvi 550. Deze Nuvi 550 is gebaseerd op de reeds succesvolle Automotive en Outdoor GPS navigators. De wegenkaart gegevens voor de navigatie zijn afkomstig van de fabrikant NAVTEQ.

Met de afbeeldingen met geotags van Garmin Connect™ Photos is het mogelijk de omgeving te verkennen aan de hand van de basiskaart met digitaal hoogte model (DEM).

Toepassingen voor de Draagbare navigator: Geocache

Geocache is een hobby voor schatzoekers. Op basis van bepaalde coordinaten ga je naar een lokatie waar iemand iets verstopt heeft. Veelal geen dure schat gemeten in geld, maar veel meer een aardigheid, zoals een logboek waar je kan opschrijven dat je er geweest bent. Voor de liefhebbers van geocaching heft de Nuvi 500 een ingebouwd elektronisch kompas en de geïntegreerde WherIgo. Volgens de fabrikant is de Nuvi 550 waterbestendig, flexibel, intuïtief en met er is een ruime keuze aan accessoires.

Tips voor fietsroute planners

Deze Nuvi 550 omvat uitgebreide functies en er is een ruime keuze aan montage mogelijkheden beschikbaar voor de diverse activiteiten.

Links met meer info over navigatie en routeplanners

www.garmin.com

Andere aanbieders van navigatiesoftware en routeplanners zijn o.a.

www.tomtom.nl

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren