Gezondheidsvoordelen van witte thee

Witte thee en de gezondheid

Thee wordt al eeuwen gebruikt als medicijn voor allerlei kwaaltjes. De moderne wetenschap heeft inmiddels ook ontdekt dat thee inderdaad goed voor de gezondheid is. Met name witte thee staat bekend om zijn positieve eigenschappen. Witte thee is de minst bewerkte thee en heeft de hoogste concentratie antioxidanten. Lees verder over de vele gezondheidsvoordelen van witte thee.

Witte thee en antioxidanten

Antioxidanten zijn voedingsstoffen die het lichaam beschermen tegen schade door vrije radicalen. Vrije radicalen zijn vervelend omdat ze veel schade aanrichten, zoals vroegtijdige huidveroudering en beschadiging van het DNA. Antioxidanten zijn in staat om vrije radicalen te neutraliseren. Witte thee zit vol met antioxidanten.

Witte thee en preventie van kanker

Wat velen niet weten, is dat witte thee kankerverwekkende cellen kan uitschakelen. Hiermee kunnen veel soorten kanker worden voorkomen, zoals darm-, prostaat- en maagkanker. Flavonoïden zijn een soort antioxidanten die de groei van kankercellen kunnen voorkomen, remmen en zelfs de ontwikkeling van nieuwe cellen kunnen voorkomen indien er al sprake is van kanker.

Witte thee en bloeddruk

Onderzoek heeft aangetoond dat witte thee de bloeddruk kan verlagen. Witte thee bevordert sterke en gezonde bloedvaten en beschermt tegen de gevolgen van een beroerte.

Witte thee en cholesterol

Witte thee is een ideale manier om cholesterol te verlagen én verhogen. Er bestaat namelijk goede en slechte cholesterol. Witte thee verhoogt de goede cholesterol en verlaagt de slechte cholesterol. Dit helpt verharding van de slagaders en verstoppingen binnen de bloedstroom te voorkomen.

Witte thee en het hart

Witte thee maakt het bloed iets dunner, verlaagt de bloeddruk en heeft een zeer goede invloed op het cholesterolgehalte. Witte thee beschermt dus het hart en de gehele bloedsomloop. Uit een uitgebreid onderzoek is ook gebleken dat mensen die dagelijks minimaal 2 kopjes witte thee drinken bijna 50% minder kans hebben om te sterven aan een hartaanval.

Witte thee en de botten

Uit een ander onderzoek is gebleken dat witte thee een sterkere botdichtheid veroorzaakt. Met name op latere leeftijd neemt de botdichtheid vaak af. Bovendien kan witte thee ook gunstige effecten hebben voor mensen die lijden aan artritis en osteoporose.

Witte thee en bacteriën en virussen

Witte thee doodt op een natuurlijke manier bacteriën en virussen. Witte thee zit namelijk boordevol antioxidanten. Deze beschermen het gehele immuunsysteem. Witte thee kan dus allerlei kwaaltjes voorkomen, zoals verkoudheid en griep.

Witte thee en tanden en tandvlees

Witte thee bevat kleine hoeveelheden fluoride en andere voedingsstoffen die de tanden sterk en gezond houden. Witte thee doodt ook de bacteriën die tandplak, tandbederf en een slechte adem veroorzaaken.

Witte thee en de huid

Vrije radicalen veroorzaken vroegtijdige huidveroudering. Vrije radicalen ontstaan o.a. door blootstelling aan zon, stress en een slechte voeding. Witte thee schakelt de vrije radicalen deels uit. Zo kan een deel van de schade worden voorkomen en zal huidveroudering worden uitgesteld. Bovendien bevordert witte thee een gezonde en stralende huid.

Andere gezondheidsvoordelen van witte thee

  • Witte thee verlaagt de bloedsuikerspiegel
  • Witte thee voorkomt en verlicht de symptomen van diabetes
  • Witte thee verlaagt stress
  • Witte thee verhoogt de energie
  • Witte thee verhoogt de stofwisseling waardoor men sneller afslankt

Conclusie

Zoals je hebt kunnen lezen, heeft witte thee veel gezondheidsvoordelen te bieden. En dit zonder bijwerkingen. De grootste voordelen zijn dat allerlei ziekten kunnen worden voorkomen en dat het lichaam sterker en gezonder wordt. Witte thee is daarom een prachtig geschenk van de natuur.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Luke
19-07-2013
14:07
witte thee zorgt ook voor een "Zen,state of mind"
Reageren