Haar blonderen met citroensap

Inleiding

Citroensap is ideaal om je haar een tint lichter maken of om natuurlijke highlights maken. Volg deze simpele instructies voor een hoofd vol lichter haar.

Stappen

  • Leg een handdoek op je schouders om je kleding te beschermen.
  • Snijd een citroen doormidden en pers hem uit.
  • Maak nu je haar nat.
  • Masseer je haar in met het citroensap.
  • Ga buiten in de zon liggen of zitten en laat het minstens een uur intrekken.
  • Was daarna je haar heel goed om overtollig citroensap eruit te krijgen.
  • Eventueel kun je nog een haarmasker in doen, om je haar goed te verzorgen en daarmee zorg je er ook meteen voor dat je je  haar niet uitdroogt door het citroensap

Tips

  • Als je je haar echt volledig wil blonderen ga dan naar de kapper, want deze methode maakt je niet direct hoogblond.
  • Je kunt je haar ook inwikkelen met plasticfolie nadat je je haar gemasseerd hebt met citroensap zodat het nog meer intrekt.
  • Als je van jezelf vrij donker haar hebt, laat het dan niet langer dan een uurtje in je haar zitten, anders wordt je haar eerder oranje dan mooi blond.
  • Niet vaker dan eens in de paar weken gebruiken, anders gaat je haar uitdrogen.
  • Gebruik een voedend haarmasker nadat je je haar hebt gewassen, omdat je je haar hoe dan ook zult beschadigen door het te bleken met citroensap. Hierdoor gaat je haar meer glanzen en ziet het er gezonder, voller en minder droog uit.
  • Gebruik daarnaast een goede conditioner als je je hara wast, en het liefst eentje die je kleur beschermt. Je zult direct resultaat voelen, zelfs wanneer je haar nog nat is. Het zal vele malen zachter worden en bovendien ook nog eens beter doorkambaar en zal minde pluizen en klitvorming krijgt uiteraard geen kans meer.
  • Haar blonderen met citroensap is een slecht idee als je haar al geverfd is of als je net hebt gezwommen en er zit chloor in je haar. Natuurlijk bestaat de kans dat je haar gewoon mooi blond wordt, maar bedenkt goed dat deze kans vrij klein is en dat het waarschijnlijker is dat je haar een bizarre kleur zal gaan vertonen en dat je uiteindelijk alsnog naar de kapper moet!
  • Als je haar vanzelf al blond, donkerblond of lichtbruin is, dan is de kans groot dat je mooi hoogblond haar krijgt door citroensap, maar bedenk wel dat als je haar donkerbruin tot zwart is, het nooit hoogblond zal worden met deze methode. Hiervoor is het verstandiger om het haar eerst te ontkleuren, en daarna eventueel nog blond te verven. Let er echter wel goed op dat je je haar niet vaker dan enkele keren per jaar ontkleurt, want het haar gaat eruit zien als een dode, harde bos stro en pas na enkele haarconditioners en voedende haarmaskers zal je haar weer redelijk gezond zijn. Als je er voor kiest om je haar te ontkleuren, doe het dan bij voorkeur bij de kapper en niet zelf thuis omdat het al snel mis gaat en je dan achter blijft met rare plukken in allerlei donkere en lichte tinten, en wanneer je je haar hierna verft blijf je dit gewoon zien.
  • Wil je minder schade toebrengen aan je haar, meng het citroensap dan met een beetje water. Je zult dit wel enkele dagen achter lekaar op moeten brengen voor hetzelfde resultaat, maar uiteindelijk zal je haar minder beschadigd zijn omdat je het steeds een beetje lichter maakt, en niet in een keer de kleur drastisch verandert.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
fatimake
09-02-2013
13:08
is het ook erg dat je niet in de zon gaat liggen ?
#2
Anoniem
03-04-2013
14:38
Kan dit ook met limoensap ? Of heeft dit een andere werking?
#3
iris
07-08-2013
23:19
als je het limoen sap vermeng met een water wordt je haar minder beschadigd je moet het alleen meerdere keren doen alleen dat moet je er voor over hebben.
ik zelf heb donkerblond haar en maak met citroensap altijd highlights:)
#4
Nienke
11-05-2014
19:47
mijn haar is een beetje rossig van kleur,
ik wil heel graag heel lichtblond haar hebben maar ik ben bang dat als ik citroen gebruik dat het dan helemaal oranje word. wat is jullie advies?

groetjes
Reageren