Hangende oogleden verbergen met make-up

Hangende oogleden verbergen met make-up

Veel vrouwen hebben last van hangende oogleden die worden veroorzaakt door vermoeidheid, ouderdom of vochtophopingen. Hangende oogleden kunnen je er ouder en vermoeider laten uitzien dan je werkelijk bent. Maar met toepassing van de juiste make-up technieken kun je de hangende oogleden gemakkelijk verbergen. Hieronder is daarom een make-up look beschreven waarmee je hangende oogleden binnen slechts enkele minuten kunt verbergen.

Hangende oogleden verbergen met make-up

Benodigdheden

  • Vloeibare concealer
  • Make-up sponsje
  • Klein oogschaduw kwast
  • Lichte oogschaduw
  • Donkere oogschaduw (in dezelfde tint als de lichte oogschaduw)
  • Highlighter of zilverkleurige oogschaduw
  • Eyeliner in dezelfde tint als de oogschaduw

Oogmake-up bij hangende oogleden

  1. Dep een kleine hoeveelheid vloeibare concealer op een make-up sponsje en smeer dit voorzichtig uit over het hele ooglid, van de wimperlijn tot net onder de wenkbrauw. Door dit te doen, zal de make-up langer blijven zitten. Je kunt hiervoor ook speciaal oogschaduwbasis aanschaffen, maar dit is echter niet nodig omdat concealer nagenoeg hetzelfde effect geeft. Gebruik eventueel ook concealer onder de ogen, om eventuele donkere kringen te verbergen zodat je een frisse look kunt creëren.
  2. Breng de oogschaduw in de lichte kleur aan op het bovenste gedeelte van het ooglid, van de binnenste ooghoek tot het midden van het ooglid. Concentreer je hierbij vooral op de binnenste hoek van het ooglid en laat de oogschaduw vervagen naar het midden toe.
  3. Maak de oogschaduw kwast nu schoon, of pak een nieuwe oogschaduw kwast. Nu is het tijd om de donkere oogschaduw in dezelfde tint aan te brengen. Begin hiervoor bij de wimperlijn, precies onder het gebied waar het ooglid het meest hangt, meestal zal dit ongeveer in het midden zijn. Werk diagonaal naar buiten toe, over het hangende ooglid. Smeer de oogschaduw goed uit zodat er geen strepen of vlekken ontstaan en het eruit ziet alsof de donkere tint oogschaduw overloopt uit de lichte tint.
  4. Veeg de oogschaduw borstel weer schoon of pak een nieuwe. Breng nu de highlighter of zilverkleurige oogschaduw net onder de buitenste hoek van de wenkbrauw aan. Smeer dit uit tot halverwege de wenkbrauw. Hierdoor creëer je een frisse en stralende oogopslag en zul je direct er jonger en meer uitgerust uitzien. Dit is tevens ook een manier die visagisten vaak gebruiken om mensen er frisser uit te laten zien.
  5. Om de ogen extra te benadrukken, kun je vervolgens een zwarte eyeliner of een eyeliner in ongeveer dezelfde tint als de oogschaduw gebruiken. Experimenteren met kleuren is uiteraard altijd mogelijk, maar doe dit wel van tevoren. Deze kun je overigens ook tussen stap 1 en 2 gebruiken.

Link

Lees ook het artikel Tips om hangende oogleden te voorkomen en verminderen. In dit artikel wordt uitgebreid beschreven wat de oorzaken zijn van hangende oogleden en wat je er zelf aan kunt doen om hangende oogleden te voorkomen. Er zijn namelijk veel alledaagse factoren die de vorming van hangende oogleden versnellen. Wanneer je je hiervan bewust bent, hoeft dit bij jou niet het geval te zijn. Ook als je al last hebt van hangende oogleden, is het een nuttig artikel omdat er ook beschreven staat hoe je hangende oogleden kunt verminderen.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Gerry
12-05-2013
14:16
Hartelijk dank Natalia voor het beschreven make-up bij hangende oogleden.
Ik (55) heb het meteen uitgeprobeerd. Ik maakte als zovelen mijn ogen op met lichte kleur op bewegend ooglid en een donkere kleur in je arcadeboog. Deze manier van opmaken was toch een duidelijk verschil. Het zag er frisser en minder zwaar uit. Vanavond probeer ik met een eyeliner. Alleen de highlighter staat niet mooi bij mij omdat dit de rimpels onder mijn wenkbrauwen oplicht i.p.v. verdoezelt. Hiervoor gebruik ik een matte lichte kleur of alleen de concealer.
Het is fijn als er ook wat aandacht komr voor de wat oudere huid. Want een bepoederd gezicht staat ook al niet meer bij de oudere huid.
Dus dank je voor de aandacht.

.
Reageren