Hoe behoud je jonge handen

Jonge handen behouden

Je handen staan elke dag bloot aan hitte, kou , zon, wind en niet te vergeten: schoonmaakmiddelen. Het zijn zwaarbelaste lichaamsdelen die de nodige aandacht verdienen!

Tips voor jonger uitziende handen

Handen

De huid van je handen veroudert sneller dan die van andere delen van je lichaam door alle beproevingen die ze ondergaan. Ze zijn blootgesteld aan veel vuil en bacteriën. groeven worden sneller dieper, de huid verkleurt eerder en gaat nogal eens vlekken vertonen. je kunt deze "slijtage" tegengaan door bijvoorbeeld zwaar werk, zoals klussen in de tuin, altijd met handschoenen aan te doen. En ook als je met reinigingsmiddelen werkt, want uitdroging tegekent de handen. Het komt vaak voor dat de huid van de handen te droog is, en daar is wat aan te doen, zoals bijvoorbeeld een handenmasker te gebruiken.

Handenmasker 1

Benodigdheden:

1 theelepel olijfolie 1 theelepel honing ruwe washand plastic handschoenen (of boterhamzakjes) katoenen handschoenen (of washandjes)

Zo ga je te werk:

Meng een theelepel olijfolie met een theelepel honing. Was je handen goed. Wrijf ze stevig af met een ruwe washand. Dit stimuleert de bloedsomloop en het scrubt je handen ook een beetje. Smeer de nog iets vochtige handen in met het mengsel. Trek vervolgens de plastic handschoenen aan (of steek je handen in boterhamzakjes)en daarna de katoenen handschoenen (of washandjes). Laat het handenmasker 30 minuten inwerken en spoel het restant af. De handen zijn nu gehydrateert en zichtbaar zachter en jonger.

handenmasker 2

Benodigheden:

1 theelepel heldere honing 1 eiwit 1 theelepel glycerine 2 theelepels havermeel

Zo ga je te werk:

Meng een theelepel heldere honing, een eiwit, een theelepel glycerine en 2 theelepels havermeel tot een pasta. Breng het aan op de handen en besteed daarbij speciale aandacht aan verkleurde gedeelten op de huid door daar de pasta wat meer in te wrijven. Laat het goedje een half uur zitten en spoel het daarna af. Dit handenmasker werkt reinigend en lichtelijk ontkleurend.

Handenmasker 3

Benodigdheden: 1,5 eetlepel havermeel 1 theelepel olijfolie 1 theelepel citroensap 1 theelepel glycerine

Zo ga je te werk: Meng alle ingrediënten tot een psata en breng deze aan op de handen. laat de pasta vervolgens maximaal een half uur inwerken. Dit masker werkt ontkleurend, reinigend, verjongend en hydraterend.

Snel en effectief

Indien je weinig tijd hebt, kun je ook in zeer korte tijd zachte en gehydrateerde handen krijgen. Je gaat als volgt te werk: neem een beetje olijfolie en doe daar een theelepel suiker bij. Was je handen er goed mee en spel ze af met lauw water. Dit trucje is goedkoop, snel en effectief.

Komkommersap

Snijd een komkommer in dunne plakjes, kleus de schijfjes tussen de handen en smeer de handen in met her vrijgekomen komkommersap. De handen worden hier lekker zacht van.

Wonderolie voor jeugdige handen

Om je handen er jeugdiger uit te laten zien, kun je rozenwater met wat olie en honing mengen, Mix een theelepel rozenwater, een halve theelepel honing, een theelepel kokosolie en een theelepel olijfolie. meng alles goed door elkaar. Breng het mengsel aan op de huid en laat het goed intrekken. Spoel de handen na een kartiertje af met koud water. De handen zien er zichtbaar jonger uit en zijn veel zachter.

Goedkoop en makkelijk

Verwarm 2 eetlepels glycerine en voeg geleidelijk 2 eetlepels maïzena toe om het te binden. Giet vervolgens langzaam een kopje oranjebloesemwater (of rozenwater) erbij en blijf roeren tot de crème dik wordt. Je kunt de crème in een potje doen en maximaal 1 week bewaren.

Voor handen en voeten

Meng een eierdooier, 2 theelepels porseleinaarde en een theelepel amandelolie tot een pasta. Doe het in een goed afsluitbare fles. Wrijf je handen ermee in voordat je schoonmaakwerk gaat doen en erna. Ook zeer geschikt voor knieën, ellebogen en voeten.

Jonge handen met citroen

Citroen bleekt en reinigt de huid en maakt de huid heel zacht. Gooi daarom nooit een overgebleven citroen weg! Wrijf je handen en ellebogen ermee in. Je kunt 2 eetlepels citroensap mengen met een kopje rozenwater en een half kopje glycerine voor een beschermende crème. Ook kun je dode huidcellen verwijderen met een mengsel van zeezout en citroen. Dit haalt verkleuringen weg.

Nicotine-uitslag

Nicotine-uitslag op de vingers kun je ook behandelen met het sap van een citroen. Spoel ze daarna af met water en verwen ze met wat olie of dip ze in wat honing. Even laten intrekken en afspoelen (of aflikken).

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
ingrid lindeboom
18-09-2012
08:48
Geachte redactie,
Bedankt voor de wetenswaardigheden. Vaak moeten we het van de 'overlevering' hebben en dat is vers en vaker bij de hand! Het grappigste van alles is, dat vele volken deze middeltjes toepassen, zo universeel zijn ze dan wel weer! Warme gezondsheidsgroet,
Ingrid
Reageren