Hoe bestrijd je mieren in huis

Mieren in huis bestrijden

Veel mensen hebben er last van: mieren in huis en in de tuin! Mieren in de tuin zijn niet schadelijk en bovendien zijn ze heel gemakkelijk te bestrijden. Mieren in huis hebben is echter een ander verhaal. Wanneer u last heeft van mieren in huis, zullen de mieren zich meestal in de keuken bevinden. Ze zijn uiteraard op zoek naar voedsel. Dit is niet hygiënisch omdat er zich allerleie nieuwe bacteriën zullen gaan vormen. Natuurlijk wilt u zo snel mogelijk af van mieren in huis. Met onderstaande tips kunt u heel snel en effectief mieren in huis bestrijden.

Tips om snel mieren in huis te bestrijden

  • Mieren komen het huis binnen omdat ze op zoek zijn naar eten. Ook al zijn ze zo klein, ze weten moeiteloos de keuken te vinden! Laat daarom nooit de afwas staan en laat geen etensresten in huis rondslingeren. Met name kleine kinderen laten nogal eens etensresten achter. Ruim ook alle brood- en koekkruimels direct op en maak hierover duidelijke afspraken met uw kinderen.
  • Er zijn verschillende milde bestrijdingsmiddelen te koop waarmee de mieren wél in leven blijven maar door de geur van de bestrijdingsmiddelen zullen ze een andere plaats opzoeken dan uw keuken. Er zijn ook agressieve bestrijdingsmiddelen te koop die de mieren zullen doden, maar deze kunt u beter vermijden omdat ze ook schadelijk kunnen zijn voor mensen en huisdieren.
  • Mieren hebben een hekel aan de geur van planten. Leg daarom goudsbloemen, lavendel, afrikaantjes, boerenwormkruid of bieslook neer waar de mieren uw huis binnen komen. Wanneer ze dit ruiken zullen ze direct rechtsomkeert maken.
  • Spuit wat schoonmaakmiddel met een citroengeur op de plek waar ze uw huis binnen komen.
  • Plaats wat koperdraad bij de ingang van uw keuken. Mieren hebben een hekel aan koper en ze zullen er niet overheen lopen.
  • Strooi wat koffiedik op het mierenpad of bij de ingang waar ze vandaan komen. De mieren zullen binnen 1 à 2 dagen zijn verdwenen.
  • Strooi wat talkpoeder langs de drempel van de buitendeur. Herhaal dit wel na regen.
  • Leg een paar hoopjes maïzena bij de drempel van de buitendeur. Wanneer de mieren dit eten, zal de maïzena uitzetten en dit overleven ze niet. In plaats van maïzena kunt u ook bakpoeder gebruiken.
  • Leg wat knoflook langs de drempel van de deur neer. Vanwege de geur zijn de mieren in een mum van tijd verdwenen. Deze methode is extra effectief wanneer u de teentjes knoflook open snijdt zodat de geur sterker aanwezig zal zijn. U kunt in plaats van knoflook ook uien gebruiken.
  • Strooi wat bruine suiker langs de drempel van de deur. Mieren zullen zich direct op de zoete bruine suiker storten. Bruine suiker zal gaan gisten in de magen van de mieren en dit zullen ze niet overleven.
  • Mieren houden niet van de geur van kaneel. Strooi daarom wat kaneel op plaatsen waar u veel mieren ziet en ze zullen snel verdwijnen. Nootmuskaat werkt overigens ook prima.
  • Trek een krijtstreep op de stoeptegels voor de buitendeur. De mieren zullen niet over de krijtstreep heen lopen en daarmee voorkomt u dat er meer mieren in uw huis komen.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren