Hoe blijf je slank met een kantoorbaan

Slank blijven met een kantoorbaan

Mensen met een kantoorbaan komen in de loop der jaren vaak vele kilo's aan. Doordat je de hele dag zit en weinig rondloopt, vliegen de kilo's er aan zonder dat je het vaak door hebt. Tel daar ook nog eens de borrels en zakenlunches bij op... Helaas is het niet gemakkelijk om een gezonde leefstijl te combineren met een drukke kantoorbaan. Doordat je veel achter de computer zit en veel stress ervaart, ben je 's avonds meestal uitgeput en heb je weinig zin meer om gezond en uitgebreid te koken. Een kant-en-klaar of afhaalmaaltijd ligt dan snel voor de hand. Maar gelukkig zijn er vele tips waardoor je je gewicht zult kunnen beheersen en wellicht zelfs enkele kilo's afvallen!

Tips om slank te blijven en/of af te vallen met een kantoorbaan

  • Moet je overleg plegen met een collega? Bel deze dan niet, maar loop even naar de collega toe. Je collega zal het ook nog eens zeker weten te waarderen dat je de moeite doet om persoonlijk langs te komen!
  • Drink veel water en groene thee . Dit heeft vele voordelen; ten eerste zal je vaker moeten opstaan om drinken te halen, maar bovendien zal je eetlust ook verminderen als je meer drinkt. Groene thee bevordert de stofwisseling waardoor je extra af zult vallen! Door meer te drinken houd je je vochtgehalte op peil. Wanneer je lichaam begint uit te drogen, zul je je sneller vermoeid voelen waardoor je minder actief bent. Bovendien heb je ook direct een reden om vaker een bezoekje aan het toilet te brengen. Allemaal factoren waardoor je na verloop van tijd zult afvallen.
  • Eet nooit achter de computer, maar maak tijdens de lunchpauze een wandeling. Je verbrandt direct (gedeeltelijk) de calorieën die je binnen krijgt tijdens de lunch en bovendien geeft de wandeling je een heerlijke oppepper zodat je weer hard aan het werk kan!
  • Zet nooit een snoeppot of zak snoep op het bureau. Voor velen is het de gewoonte om iets zoets op het bureau te hebben staan voor als ze zich vermoeid voelen. Maar het nadeel hiervan is dat je dan eet uit gewoonte en niet omdat je trek hebt. Verwijder dus die snoeppot van het bureau en vervang deze door vers fruit!
  • Voer enkele oefeningen uit terwijl je aan het bureau zit! Span bijvoorbeeld je buik- en beenspieren aan of doe enkele oefeningen met de benen. Heel simpel maar wel effectief!
  • Ben je iemand die graag lekkere zoete dingen eet? Je kunt prima iets zoets, maar gezonds eten. Denk bijvoorbeeld aan een gezonde vruchtenyoghurt etc.!
  • Het komt soms voor dat er wel iedere week iemand jarig is. Het is een gezonde keuze om zo nu en dan af te slaan wanneer er taart wordt uitgedeeld! Accepteer bijvoorbeeld niet vaker dan eens per week een traktatie.
  • Zoek snelle en gezonde recepten op die je in binnen een half uur kunt maken als je thuis bent. Zo ben je minder snel geneigd om een ongezonde afhaalmaaltijd te nuttigen.
  • Bespaar extra veel tijd door voor twee dagen te koken en het eten de volgende dag op te warmen.

Maar...

Je wilt natuurlijk ook genieten van je tijd op kantoor! Zoals eerder vermeld, is het prima om eens bijv. wat lekkere vruchtenyoghurt te eten, maar het komt soms voor dat je écht trek hebt in iets ongezonds als friet of snoep. Spreek dan met jezelf af dat je bijvoorbeeld één dag in de week mag eten wat je wilt, zolang je je op de andere dagen maar inhoudt. Zo kun je slank blijven en genieten tegelijk!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren