Hoe hoog sta jij in de zoekmachine google

Inleiding

Ga jij regelmatig de pagina’s in de zoekmachine google af om te kijken hoe hoog jouw website of artikel staat in google? Of zoek je op een zoekwoord en kijk je hoe hoog je in google staat. Dat is niet handig want het kan namelijk veel eenvoudiger. Ik gebruik al jaren een website op internet die deze handelingen voor mij uitvoert. Hieronder leg ik uit hoe je hier het slimst mee om kunt gaan en in paar minuten erachter komt hoe hoog jij in google staat.

Zoek je website of artikel op zoekwoord

Als je op de website terecht komt dan ga je naar het tabblad SEO Tools. Hierin zie je de opsomming zoals hieronder. Je maakt de 3de keuze pagerank search oftewel zoek op pagerank.

Plaatje 1 seopage.jpg

Zoek op keywoord

Vervolgens kom je op de pagina hieronder en daar zie je het vakje keywoord. Typ daar een keywoord/zoekwoord in waar jouw website of artikel over gaat. Voor een gsm website zou het zoekwoord mobiele telefoon kunnen zijn of de merken van een mobiele telefoon zoals blackberry of iphone. Voor meer informatie over SEO verwijzen wij je naar dit artikel http://www.leerwiki.nl/SEO:_Wat_is_zoekmachine_optimalisatie%3FWil je weten op welke zoekwoord jouw website gevonden wordt, lees dan dit artikel en ga naar de links helemaal onderin. Daar staat een url waar je jouw website kunt laten uitlezen op zoekwoorden.

Plaatje 2 seopage.jpg

Als voorbeeld nemen we het zoekwoord “geld lenen”. In totaal worden er 100 url's per zoekwoord getoond. Uiteraard vanaf de 1ste plek in google, zoals je hieronder kunt zien. Een volledige pagina in google heeft ongeveer 10 plaatsen te vergeven dus aan de hand hiervan kun je inschatten op welke pagina in google je staat. Plek 100 zou in dit geval pagina 10 moeten zijn.

Plaatje 3 seopage.jpg

Zoek je website of artikel

Zorg in internet explorer ervoor dat je het zoekscherm naar voren haalt. Het zoekscherm kun je naar voren door in de balk bovenin de optie edit of bewerken aan te klikken. Vul in het zoekscherm de naam van jouw website of artikel. In dit voorbeeld gebruiken we de website van leerwiki en er worden twee artikelen gevonden onder het zoekwoord "geld lenen". Deze artikelen staan op de 2de pagina in google.
Plaatje 4 seopage.jpg

Pagerank

Deze tool is ook handig als je wilt weten welke pagerank je website heeft. Wil je meer weten over hoe je de pagerank van jouw website kunt verbeteren en hoe je hoger komt in google. Lees dan het artikel http://www.leerwiki.nl/SEO:_Wat_is_zoekmachine_optimalisatie%3F

Wie is Seopage.nl

De webpagina van Seopage is opgezet door Daan Wentink. Het is de startpagina voor de zoekmachine optimaliseerder. Het is met recht een eer als jouw website of blog erop wordt genoemd. De home pagina van seo page is gebaseerd op relevant seo nieuws wat met een rss feeds wordt binnen gehaald. Tevens is Daan Wentik eigenaar van index.nl en mede eigenaar van clips.fm.

Links

  • http://www.seopage.nl

! Dit artikel is eigendom van de auteur Moeder. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren