Hoe kan je rimpels in het decollete voorkomen en verwijderen

Rimpels in het decolleté voorkomen en verwijderen

Het decolleté is, samen met de hals, het gezicht en de handen, één van de lichaamsdelen die het snelst veroudert. De oorzaak hiervan is eigenlijk heel logisch: deze lichaamsdelen worden veel vaker blootgesteld aan zonlicht dan andere lichaamsdelen! Huidveroudering is een onvermijdelijk proces, maar er zijn verschillende factoren die kunnen bijdragen aan het ontstaan van rimpels tussen de borsten. Wist je bijvoorbeeld dat de kans heel groot is dat je rimpels tussen de borsten hebt door het dragen van de verkeerde bh? Of door de verkeerde voeding? Met onderstaande tips kun je op effectieve wijze rimpels in het decolleté voorkomen én vervagen/verwijderen.

Rimpels in het decolleté voorkomen

  • Om rimpeltjes in het decolleté te voorkomen, is het van groot belang om de huid van het decolleté te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon. Smeer daarom altijd je decolleté in met een zonnecrème als je een trui met uitgesneden decolleté draagt. Het is daarnaast een goed idee om op warme dagen de huid van je decolleté extra te beschermen door een top of jurk te dragen die het decolleté volledig bedekt of door de huid te beschermen met een leuk sjaaltje of een vest. Doe dit met name wanneer je een lichte huid hebt omdat deze veel kwetsbaarder is dan de donkere huid en eerder de neiging heeft om rimpeltjes te gaan vertonen.
  • Push up bh's. Op korte termijn zijn ze natuurlijk heel vrouwelijk en sexy, maar als je vaak push up bh's draagt, zal je decolleté veel eerder rimpels gaan vertonen omdat de borsten constant tegen elkaar zijn aangedrukt waardoor verticale rimpels logischerwijs snel zullen verschijnen. Draag daarom voortaan bh's die de natuurlijke vorm van de borsten ondersteunen.
  • Daarnaast is het van groot belang om op jonge leeftijd al te beginnen met het smeren van crèmes die vitamine A en E bevatten. Deze crèmes dien je elke ochtend en avond op de huid aan te brengen.
  • Zorg voor een gezonde voeding die veel antioxidanten bevat. Antioxidanten helpen huidveroudering te voorkomen omdat ze vrije radicalen (de voornaamste oorzaak van rimpels) effectief bestrijden.

Rimpels in het decolleté verwijderen

  • Je kunt injecties laten spuiten die op basis van hyaluronzuur en vitamines zijn omdat deze de rimpels van binnenuit opvullen.
  • Blijf je decolleté goed beschermen tegen de zon door middel van zonnecrèmes en eventueel sjaaltjes.
  • Smeer je decolleté dagelijks meerdere keren in met een hydraterende crème om de huid soepel te houden.
  • Smeer je decolleté in met Jojoba olie. Jojoba olie zorgt ervoor dat rimpels direct minder opvallen na verloop van tijd zullen rimpeltjes vervagen.
  • Vermijd hete douches, maar maak gebruik van wisseldouches. Wissel lauw en koud water om de paar minuten zodat de bloedcirculatie wordt verbeterd en de huid strakser wordt.
  • Wil je de rimpeltjes in het decolleté volledig verwijderen, dan kan een laserbehandeling uitkomst bieden. Dit is de duurste, maar ook de meest effectieve oplossing.

Tip

Wil je, naast rimpelloze, ook stevigere borsten krijgen? Lees dan het artikel Stevige borsten door oefeningen en maskers.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Ria Staes
30-12-2013
09:13
Ik ben 65 en heb niet één decolletérimpel. Ik heb altijd met een kussentje of knuffel (Teddybear)tussen mijn borsten geslapen. Ook steeds samen met mijn gelaat de dag-en nachtcrème tot op de boezem gesmeerd. Dus ik zou zeggen: jong beginnen en daardoor beter voorkomen dan genezen..... Zo bespaar je en zorgen....
Reageren