Hoe krijg ik een strak lichaam met behulp van fitness

Fitness

Steeds meer mensen zijn tegenwoordig te vinden in de sportschool om het droombeeld van een strak lichaam na te streven of om 'gewoon' in een goede conditie te blijven.

Maar welke soorten fitness zijn er? En hoe kun je het beste beginnen met fitness? Er zijn vele trainingsschema's te vinden. Een goede voorlichting op een sportschool is aan te bevelen. Hieronder vindt u tips voor een goede fysieke en mentale gezondheid.

Fitness: de juiste doelen

Het belangrijkste is om goede doelen te stellen. Waarvoor ga ik trainen, wil ik vooral een strakker lichaam krijgen en m'n spiermassa vergroten of wil ik zorgen dat ik fit blijf en dus voor uithoudingsvermogen ga. De doelen die je daarin stelt zijn zeer belangrijk. Doelen houden je namelijk scherp en je kunt ergens naar toewerken. Stel dus een doel voor ogen en werk daar naar toe.

Fitness en Krachttraining

Er zijn verschillende soorten kracht. Normaliter worden de volgende twee krachten onderscheiden bij krachttraining:

1. de maximale kracht De maximale kracht is de capaciteit om de grootst mogelijke spierspanning te ontwikkelen of een zo zwaar mogelijke last te tillen bij een enkele herhaling van een bepaalde oefening.

2. het krachtuithoudingsvermogen Krachtuithoudingsvermogen is het vermogen om met een relatief licht gewicht een zo groot mogelijk aantal herhalingen te maken. Vanaf 15 a 20 herhalingen wordt het krachtuithoudingsvermogen getraind. Voor krachttraining als methode om spiermassa op te bouwen en het lichaamsvetpercentage te verlagen, moet het aantal herhalingen tussen de 6 en 15 zitten

Fitness en Cardiofitness

In het fitnesscentrum kun je naast krachttraining ook aan cardiofitness doen. Waar bij krachttraining het nadruk op het vergroten en versterken van de spieren ligt, ligt bij cardiofitness de nadruk op uithoudingsvermogen, dus om je longcapaciteit te vergroten en je hart te versterken. Bij krachttraining heb je ook vooral kortdurende zware oefeningen, bij cardiofitness gaat het vooral om de duur van de oefening. Voorbeelden van cardiofitness zijn het zeer populaire spinning en roeien.

Mentale tips om te ontspannen

Hardlopen en fitness zijn belangrijke manieren voor inspanning en ontspanning. Yoga is een vorm van meditatie die u op een andere manier helpt te ontspannen. Het is ook raadzaam enkele spirituele workshops te volgen voor ontspanning van uw lichaam.

Tips over Fitness

  • Denk aan je lichaam, forceer niet te veel
  • Neem niet te veel hooi op je vork, bouw alles rustig op.

Fitness apparaten

Wat is jouw favoriete fitness apparaat? Ik zit graag op mijn crosstrainer.

Wist u dat een electrische fiets ook een goede workout biedt? Lees meer daarover op het forum elektrische fietsen.

Links

Uw link hier? Reageer dan op dit artikel!

 

forum elektrische fietsen
! Dit artikel is eigendom van de auteur Ronald. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
  • Criterium:De mate waarin de informatie:
    • VolledigheidAntwoord geeft op titel en inleiding
    • BetrouwbaarheidCorrect en betrouwbaar is
    • DiepgangDetails en diepgang bevat
    • LeesbaarheidLogisch en overtuigend is gestructureerd
    • TaalgebruikLeesbaar en taaltechnisch correct is
    • DesignGrafisch mooi oogt
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
De reactie zal worden weergegeven na goedkeuring.
Er zijn nog geen reacties. Wij nodigen u graag uit op dit artikel te reageren.
Reageren
  • Velden met * zijn verplicht.
  • Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt