Hoe krijg je een lichtere huidskleur

Lichtere huidskleur

Hoewel de meeste mensen liever een gebruinde huid hebben, zijn er ook mensen die graag wat bleker zouden willen zijn. Wanneer je een drogisterij binnen loopt, zie je talloze bruiningssprays, maar de mensen die graag een blekere huid willen, hebben minder keuze. In Aziatische en Arabische landen kom je in drogisterijen nauwelijks bruiningssprays tegen, maar juist whitening sprays. In Nederland en België zijn whitening sprays nog niet erg bekend, maar gelukkig zijn er genoeg trucs die je gemakkelijk, goedkoop en veilig thuis kunt toepassen zodat je in een mum van tijd een lichtere huidskleur krijgt. Onderstaande tips zijn voor iedere huidskleur geschikt.

Waarom willen Niet-Westerse vrouwen vaak graag een lichtere huidskleur?

Net zoals blanke vrouwen meestal graag een bruin kleurtje willen krijgen, willen Aziatische, Arabische en donkere vrouwen meestal een lichtere huidskleur. Een lichtere huidskleur is 'anders', het is meer opvallend en daardoor heel gewild. In Westerse landen is een gebruinde huid het schoonheidsideaal maar in de meeste andere landen is het net andersom.

Wat zijn de redenen van blanke vrouwen om hun lichte huidskleur te behouden?

  • Daarnaast zijn er ook blanke vrouwen die nóg bleker willen worden. Een bleke, porseleinachtige huid is immers uniek en kan heel sexy zijn wanneer je voor de klassieke look gaat.
  • Veel blanke vrouwen blijven in de zomer kiezen voor een gebruinde huid. Mensen zijn zelfs bereid om er allerlei hulpmiddelen voor aan te schaffen en om regelmatig onder de zonnebank te liggen. Er zijn maar weinig mensen die ervoor kiezen om de huid blank te houden. Natuurlijk is er niets mis met een gebruinde huid en het kan je een mooie gezonde uitstraling geven. Maar houd er wel rekening mee dat een mooi bruin kleurtje snel vervaagt én dat je eerder last krijgt van ouderdomsverschijnselen door vaak te zonnen. Rimpels, pigmentvlekken en een verslapte huid verschijnen járen later wanneer je nauwelijks tot niet in de zon ligt! Een lichte huidskleur zorgt tevens voor verbeterde gelaatstrekken omdat de natuurlijke structuur van de huid minder wordt aangetast.

Hoe behoud je het hele jaar door je natuurlijke huidskleur?

  • Gebruik altijd zonnebrandcrème, zowel in de zomer als in de winter! In de winter zijn de zonnestralen minder sterk, maar wél aanwezig. Zonnebrandcrème zal de ultraviolette stralen van de zon blokkeren en voorkomen dat de huid bruiner wordt. De ultraviolette stralen stimuleren de aanmaak van melanine, dit is een stof die huidpigmentatie veroorzaakt. Als de UV-stralen worden tegengehouden, zullen ze niet in staat zijn om de productie van melanine de stimuleren. Om je natuurlijke huidskleur te behouden, gebruik je in de herfst en winter een dagcrème die SPF 15 of 20 bevat, in de lente SPF 30 en in de zomer SPF 50.
  • Scrub je lichaam en gezicht 1 à 2 keer per week om de dode huidcellen te verwijderen. De dode huidcellen kunnen ertoe leiden dat je huid wat donkerder lijkt. Door de dode huidcellen te verwijderen helpt je tevens je huid te regenereren.

Hoe krijg je een lichtere huidskleur dan je natuurlijke huidskleur?

  • Het is niet aan te raden om whitening producten voor de huid te gebruiken, maar je kunt deze gemakkelijk vervangen zodat je je huid niet aantast! Kies de natuurlijke variant en meng wat sap van een citroen en een tomaat door elkaar. Masseer dit in op de gereinigde huid en laat het 5 minuten intrekken. Spoel het daarna van je gezicht en dep je gezicht droog. Gebruik achteraf een verzorgende crème. Citroen staat bekend om het blekende effect en tomaten zijn rijk aan anti-oxidanten die helpen om de pigmentatie van de huid te verminderen. Pas deze methode niet vaker dan 2 keer per week toe.
  • Je kunt deze ingrediënten ook verwerken in een 'echt' masker dat je huid nóg lichter zal maken. Gebruik dit masker iedere week zodat je binnen een paar weken al resultaat ziet! Meng voor dit masker één eetlepel van het volgende: sandelhout poeder, citroensap, tomatensap en komkommersap. Meng net zolang totdat er een gladde pasta ontstaat en breng deze aan op een gereinigde huid. Spoel het masker af nadat deze volledig is gedroogd en dep je gezicht droog. Gebruik achteraf een verzorgende crème.
  • Zouthoutextract is ook een geweldig hulpmiddel om een lichtere huid te krijgen. Zoethoutextract bevat namelijk glabridin, dit is een natuurlijk bleekmiddel voor de huid. Breng iedere ochtend en avond nadat je de huid hebt gereinigd een dun laagje van het extract op het gezicht aan. Gebruik daarna wel je dagcrème. Zoethoutextract is niet gemakkelijk te vinden, maar je kunt het online bestellen. Zorg ervoor dat je de fles op een koele, donkere plaatst bewaart zodat het zoethoutextract lang houdbaar is. Test wel een kleine hoeveelheid van het zoethoutextract op je arm om er zeker van te zijn dat er geen allergische reactie zal optreden.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Vivian
07-03-2012
13:59
geweldig advies! ik wil graag een tintje lichter, dat vind ik persoonlijk mooier dan zo'n "beach-girl" tint, alleen gaat het niet raar staan als ik alleen mijn gezicht lichter maak, en de rest van mijn lichaam niet? xx
#2
vara
19-08-2012
00:36
helpt dit echt en hoelang duurd het ongeveer voor dat je huid lichter is ?
#3
Monique
14-09-2012
22:49
Whuaaah :D Wat een geweldige tips! Ik ga ze uitproberen want ik wil een mooie witte huid!! Ik wil een porseleinen poppen huidje ^^
#4
sirodjeni
14-05-2013
19:17
ik zal het ook uitproberen allen wil ik graag weten hoe lang het zou duren om wat lichter te worden
#5
ombekendddd
20-07-2013
11:51
kan je dit voor je hele lijf gebruiken??
#6
Homeyra
05-10-2013
11:29
Hoi, ik zou graag een site willen waar ik die zoethoutextract kan bestellen, ik heb overal gezocht maar die waren niet voor huid bedoelt het waren tabletten enzo. Zou u de site naar mij willen sturen? Graag zo snel mogelijk. Alvast bedankt xx
#7
Onbekentje
30-10-2013
10:25
en iemand nog iets gevonden?
ik zoek namelijk ook iets om mijn vlekken overal en nergens weg tehalen.
#8
on(bekend)
26-04-2014
00:50
Ik ben een donkere vrouw ,maar om mijn gezicht alleen lichter te maken zie ik niet
Zitten kan het ook voor je hele lijf ? en ook dat mn lijf tot in grote lijnen
De zelfde kleur is?
Reageren