Hoe krijg je mooie witte tanden op een natuurlijke manier

Mooie witte tanden

Tegenwoordig zijn er tal van manieren om prachtige witte tanden te bereiken in een paar dagen of zelfs een paar uur. Professioneel behandelingen om de tanden te bleken zijn echter over het algemeen vrij duur en sommige van deze kunnen gebruikmaken van verschillende bleekmiddelen die schadelijk zijn voor het tandglazuur. Dus waarom zou je fortuinen besteden aan dure behandelingen die risico's met zich meebrengen als er fantastische natuurlijke methoden zijn die je helpen aan een mooie stralend witte glimlach?! Bespaar dus tijd, risico's én geld en krijg binnen een mum van tijd mooie, witte tanden op een natuurlijke manier!

Aardbeien

Een natuurlijke en vrijwel kosteloze remedie om witte tanden te bereiken is: aardbeien! Het zuur in de aardbeien zorgt ervoor dat je tanden zich ontdoen van ontkleuringen. Je tanden bleken met aardbeien is heel simpel; pureer een aardbei en ga hiermee langs je tanden. Je kunt ook een halve aardbei afbijten en met de ene helft van de aardbei over je tanden heen gaan. Maak hierbij wel voorzichtige bewegingen omdat de zaden die in de aardbeien zitten wel schade kunnen toebrengen aan het glazuur en tandvlees. Voor een grotere doeltreffendheid, kun je wat zout toevoegen aan de puree van aardbeien. Hierdoor zul je zelfs donkere vlekken kunnen verwijderen die veroorzaakt zijn door koffie, frisdrank en/of rode wijn. Zout werkt eveneens geweldig om dode bacteriën in de mond te doden. Deze bacteriën zijn een belangrijke oorzaak van slechte adem en verkleurde tanden. Wanneer je je tanden bleekt met aardbeien, reinig je mond dan goed achteraf zodat je alle resten weg spoelt. Dit is een goedkope en effectieve manier om eenvoudig een heldere, witte glimlach te creëren. Gebruik deze methode niet vaker dan 2 à 3 keer per week omdat het zuur bij overmatig gebruik schade kan veroorzaken aan het tandvlees en het glazuur van je tanden.

Groenten

Knapperige groenten, zoals wortels, komkommers, bleekselderij of broccoli zijn een uitstekende keuze om op natuurlijke en gezonde wijze je tanden witter te maken. Dankzij hun natuurlijke schurende eigenschappen scrubben deze groenten vlekken van je tanden af en maken ze de tanden gezonder en sterker. Je kunt ervoor kiezen om veel van deze groenten te eten, maar je kunt ook enkele minuten met de groenten zachtjes over je tanden heen schuren, net als wanneer je je tanden poetst.

Citroensap

Citroensap is een van de populairste en meest gebruikte methodes om tanden witter te maken, maar het is ook de meest gevaarlijke van de natuurlijke technieken om snel witte tanden te krijgen. Als u toch besluit om deze methode uit te proberen, zorg dan voor de veiligheid van je tanden door slechts enkele druppels citroensap op je tandenborstel te sprenkelen en je tanden voorzichtig te poetsen.

Conclusie

Hoewel bovenstaande technieken allemaal natuurlijk zijn en prima kunnen worden toegepast om de tanden op een eenvoudige, pijnloze en goedkope manier te bleken, zul je toch moeten oppassen met het gebruik ervan. Maak maximaal 2 à 3 keer gebruik van bovenstaande methoden zodat je je tanden niet zult beschadigen en op een natuurlijke manier zult bleken. Het is niet erg om alle drie de methoden te gebruiken, maar gebruik ze niet op dezelfde dag. Zorg er daarnaast voor dat je je tanden 2 à 3 keer per dag poetst om het effect van bovenstaande methoden te vergroten.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
R
28-09-2012
10:09
Het schijnt dat je met de schil van een sinaasappel ook wat wittere tanden krijgt!
#2
m
02-01-2013
21:16
ze zeggen dat het met zout ook kan je moet dan zout in een beker met water doen en dan poetsen en het kan met zo tablet waar je een kunts gebit kan in leggen
#3
Annemeia en Kelly
15-08-2013
20:20
Hoi wij zijn Annemeia en Kelly en wij gaan het proberen.
Liefs Annemeia en Kelly
Reageren