Hoe maak ik zelf een McFlurry

McFlurry recept

Heb jij ook zo vaak trek in een McFlurry maar geen zin om naar de dichtstbijzijnde Mac te rijden? Dan heb je geluk, want in dit artikel lees je hoe thuis een net zo lekkere McFlurry kan maken als bij de Mac!

Benodigdheden McFlurry

  • Slagroomijs
  • M&M’s
  • Twee theedoeken
  • Steen of hamer

Recept McFlurry

Stap1

Ga naar buiten en leg een theedoek op de grond. Leg daar een ruim handje M&M’s op en doe daar dan weer een theedoek over heen.

Stap 2

Ga met de steen of de hamer erop los! Pas wel op dat de ondergrond niet breekbaar is! Je moet ook niet te lang door stampen want anders krijg je chocoladezandkorreltjes.

Stap 3

Check of de M&M’s zijn zoals ze altijd in de McFlurry zitten. Giet ze daarna voorzichtig over in een bakje. Herhaal stap 2 & 3 totdat de M&M’s zak leeg is of tot je genoeg hebt.

Stap 4

Laat het ijs zachter worden, zodat het schepbaar is. Zet hem bijvoorbeeld uit de vriezer net voordat je naar buiten gaat.

Stap 5

En dan: mix it!

Variaties

Bovenstaand voorbeeld geldt voor een M&M McFlurry, maar uiteraard kun je ook een andere McFlurry zelf maken. Je kunt er in principe bijna alles indoen wat je zelf lekker vindt, maar hieronder staan enkele voorbeelden:

  • Oreo koekjes
  • Bastogne koeken
  • Kitkat chocolade
  • Lion repen
  • Stukjes fruit
  • Stroopwafel
  • After eight
  • Bounty
  • Mars
  • Snickers
  • Nuts
  • Rolo
  • Smarties
  • Twix

McFlurry en de lijn

Wanneer je zelf een McFlurry maakt, bepaal je in principe zelf hoe gezond (of juist niet) je de McFlurry maakt. In de bovenstaande opsomming kun je al zien dat het ene ingrediënt gezonder is dan het andere, maar wanneer je je echt niet schuldig wilt voelen, kun je een McFlurry maken waar veel vruchten in zitten, en kun je een zo mager mogelijke variant van slagroomijs kiezen.

McFlurry en egels

Er gaan regelmatig egels dood door McFlurry's. Wees maar niet bang, er zitten geen egels verwerkt in McFlurry's. Het komt juist door de verpakking. Mensen gooien soms hun verpakking op straat of ergens anders in plaats van het netjes in de prullenbak te gooien. Egels zijn van nature nieuwsgierige diertjes en daarnaast zijn ze dol op zuivelproducten. Vanwege deze combinatie steken ze vaak hun hoofd in het bakje zodat ze de restjes McFlurry eruit kunnen likken. Maar de deksels van een McFlurry lopen naar binnen toe, dus de egels kunnen hun hoofd wel naar binnen steken, maar er niet meer uit! Vanwege deze reden heeft McDonald's de deksels wel verkleind, maar dit heeft niet tot satisferende veranderingen geleid. Jonge egels zijn namelijk een stuk kleiner en hun kopjes passen wel door de opening. Uiteraard zul je, zelfs met bovenstaande recept, toch nog weleens een McFlurry bij de McDonald's gaan halen en daarom is het belangrijk om de verpakking altijd netjes in de prullenbak te gooien, zodat je er zeker van bent dat er geen egeltjes door jouw nalatigheid zullen sterven.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Tezzol
04-06-2010
00:00
Leuk om te lezen dat je ook zelf McFlurry's kunt maken! Ik ben helemaal weg van de Rolo-variant, dus ik vind het echt superjammer dat ze die niet meer maken. Met dit recept ga ik het een keer zelf proberen; vooral als het de komende tijd zo mooi weer blijft!
#2
nils
27-04-2012
15:26
dit is echt fantastish je kan inderdaad zo de lekkerste mc flurry maken leuke en coole site ik ga meteen een mc flurry maken bedankt voor de tips
#3
my
02-05-2012
12:09
nice erg bedankt ;)
#4
joshua
30-12-2012
10:47
kan je ook pindas gebruiken
#5
laura
10-05-2013
13:24
voor hoeveel personen is dit?
#6
kami
30-01-2014
15:22
dit is geweldig hopelijk lukt dit voor onze frisdranken proef kader en mylena
Reageren