Hoe maak je smokey eyes

Inleiding

Smokey eyes

Smokey eyes, een bekende term op beautygebied. Elke vrouw weet hoe smokey eyes eruit zien, maar helaas is het minder bekend hoe je smokey eyes aan kunt brengen. Als je het zomaar probeert, zonder dat je je erin verdiept hebt, dan zal het helaas meestal mis gaan. Lees daarom snel verder om er achter te komen hoe ook jij een sexy, zwoele blik kunt krijgen!

Kleuren

Bij smokey eyes denken de meeste mensen direct aan zwarte smokey eyes. Maar smokey eyes kun je uiteraard in elke kleur maken die je maar wilt! Hieronder staat een lijstje met benodigdheden. Pas de producten die je gebruikt altijd aan aan de kleur van je smokey eyes.

Voorbeeld: Als je zwarte smokey eyes maakt, gebruik dan bij 'oogschaduw donkere tint' de kleur zwart, en bij 'oogschaduw lichte tint' de kleur grijs.

Wat heb je nodig?

  • Oogschaduwbasis
  • Oogpotlood
  • Mascara
  • Eyeliner
  • Oogschaduw donkere tint
  • Oogschaduw lichte tint
  • Hele lichte oogschaduw of 'highlighter'
  • Kwastjes

Hoe maak je smokey eyes?

  1. Reinig je gezicht grondig en breng een vochtingrengende crème in.
  2. Breng de oogschaduwbasis aan op je oogleden en smeer dit uit zodat je het niet meer ziet zitten.
  3. Nu breng je je oogpotlood aan. Dit doe je zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant rondom je ogen heen. Zorg dat dit geen dikke lijn wordt. Veeg het een beetje uit met een kwastje zodat het 'smokey-effect' wordt vergroot.
  4. Breng nu de oogschaduw in de donkere tint aan op je hele ooglid.
  5. Ga nu met de oogschaduw in de lichtere tint over de oogschaduw in de donkere tint heen (alleen de bovenkant). Dit zorgt ervoor dat de bovenkant een beetje vervaagt. De kleuren zullen nu in elkaar overlopen. Focus je vooral op de buitenste hoeken zodat het een beetje naar boven loopt.
  6. Breng nu de vloeibare eyeliner net boven je wimpers aan, over je oogschaduw heen.
  7. Breng nu de lichte oogschaduw of highligter net onder je wenkbrauwen aan.
  8. Breng ten slotte mascara aan om de look af te maken.

Bij welke gelegenheden maak je smokey eyes?

Do's

  • Uitgaan
  • Feestelijke gelegenheden
  • Bij een date 's avonds
  • Heel lichte smokey eyes (grijs, bruin etc) kun je prima overdag opdoen als je naar je werk of naar school gaat

Don'ts

  • Ga niet met donkere smokey eyes naar je werk of naar school

Low-budget tips

  • Veel vrouwen hebben geen oogschaduwbasis in huis. Dit is geen ramp! Je kunt ook een beetje poeder of foundation op je oogleden aanbrengen. Hierdoor zal je oogschaduw ook lang blijven zitten. Wanneer je echter echt heel graag een oogschadusbasis aan wlt brengen, dan kun je bij de Hema een oogschaduwbasis kopen van het merk Miss Helen. Deze kost enkele euro's en is ongeveer even goed als die van de wat duurdere merken.
  • Stel dat je bijvoorbeeld graag zwarte smokey eyes wilt maken, maar je hebt alleen 1 soort zwarte oogschaduw in huis? Geen probleem! Je kunt bij 'oogschaduw lichte tint' bijvoorbeeld ook een felle, opvallende kleur kiezen. Dit geeft een extra feestelijk effect. Bij een smokey eyes is het de bedoeling om een soort van 'rook-effect' te krijgen. Dus dat het donker begint en steeds lichter wordt naar buiten toe. Als je hiermee rekening houdt, dan is bijna alles mogelijk.
  • Je kunt de lichte oogschaduw of highligter weglaten. Het enige effect hiervan is dat je een frissere oogopslag krijgt.

Overige tips

  • Met smokey eyes zul je heel erg de aandacht vestigen op je ogen. Zorg er daarom absoluut voor dat je een lipgloss/lippenstift in een lichte kleur aanbrengt, anders zal je eerder een lachwekkend resultaat krijgen dan die sexy oogopslag die je wilt!
  • Maak het kwastje een beetje nat voordat je oogschaduw aanbrengt voor een extra opvallend effect.
  • Zorg ervoor dat je eerst een keer hebt geoefend voordat je smokey eyes opdoet voor een feestje bijvoorbeeld. Het is moeilijker dan het lijkt.
  • Als je je smokey eyes mooi aan wilt brengen, houd er dan rekening mee dat het je minstens een kwartier zal kosten in het begin.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
KeesjeNina
23-04-2013
18:17
Thanks! Nu kan ik het waarschijnelijk wel xD
Reageren