Hoe reis ik goedkoop met de trein in Belgie

Inleiding

Wanneer je nog geen 26 bent, kun je heel goedkoop door Belgie reizen met de trein door gebruik te maken van de Go-Pass of de Key-Card. Hoe gaat het in zijn werk?

Stappen

  • De Go-Pass is een 10-ritten kaart voor 45 euro. Je kunt hiermee 10 keer met de trein reizen tussen twee Belgische stations, ongeacht de bestemming. Voor 4,50 euro per rit ben je dus klaar. De kaart is een jaar geldig, dus je moet er wel zeker van zijn dat je vaak genoeg gebruik zal maken van de trein in Belgie.
  • De Key-card is een 10-ritten kaart van 15 euro voor ritten tussen twee stations waar de trein stopt binnen de geldigheidszone van het vertrekstation, wat neer komt op de kortere afstanden. Als je bestemming net niet binnen de geldigheidszone van de Key card valt, is het een mogelijkheid om de keycard twee keer te gebruiken. Je kunt op die manier twee keer een korte afstand afleggen voor (2x1,50=) 3 euro ipv 4,50 euro, wat je met de go-pass kwijt zou zijn. Je mag dit echter alleen doen op het moment je overstapt bij een tussengelegen station. Wanneer je rechtstreeks wilt reizen is het aan te raden twee Key-Cards naast elkaar te gebruiken.

Tips

  • Let op: wanneer je een OV-jaarkaart gebruikt in Nederland en deze wil combineren met een Key-card of Go-Pass in Belgie, koop dan wel een kaartje vanaf de grens tot het eerstvolgende station in Belgie. (In veel gevallen zal dit Roosendaal - Essen (B) zijn.) Dit kaartje kun je gewoon in Nederland uit de automaat halen of in Belgie bij de balie kopen!
  • De 10-ritten kaart is ideaal om met de trein door Belgie te trekken. Je kunt de kaart ook delen met meerdere mensen.
  • De 10-ritten kaart is alleen verkrijgbaar in Belgie, dus als je vanaf Nederland reist zou je de kaart moeten kopen op het eerstvolgende station in Belgie.

Handige links

  • http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/index.php

! Dit artikel is eigendom van de auteur Emma. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren