Hoe speel ik online games op mijn computer

Het online gamen, is in de loop der jaren enorm toegenomen in aantallen deelnemers. Miljoenen gamers spelen dag in dag uit duizenden games over het Internet. Of het nou een spelletje schaak betreft of een real-time Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG), er is overal animo voor.

Online soorten games

In dit artikel verdeel ik de soorten games in twee categorieën: online spellen voor één en online spellen voor meerdere spelers tegelijk. De tweede categorie noemt men “Multiplayer”.

Over de spelletjes die daadwerkelijk aangeschaft moeten worden in de winkel wijd ik in dit artikel niet uit. Om de ‘lichtere’ spellen waarvoor niets hoeft worden geïnstalleerd te kunnen spelen, zijn meerdere online portalen beschikbaar. De links naar enkele van deze pagina’s zijn onderaan deze pagina te zien.

Portalen om te gamen

Een portaal voor allemaal hippe games waarmee je tegen elkaar kunt spelen is bijvoorbeeld GameKong. Enkele ander voorbeeld is Spelpunt.

Spelpunt kent wat meer traditionele spellen als:

klaverjassen, schaken, hartenjagen.

Tussenuur.tk kent korte spelletjes die je zowel in je eentje als tegen je buurman kunt spelen, ideaal voor tijdens een tussenuur dus.

Handige links naar online games

  • www.gamekong.nl
  • www.spelpunt.nl

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren