Hoe verberg je een vermoeide blik met make-up

Wallen en donkere kringen verbergen

Er zijn tientallen oorzaken waardoor wallen en donkere kringen kunnen ontstaan. De voornaamste reden is het krijgen van onvoldoende slaap en daarnaast komt het vaak voor dat wallen of donkere kringen erfelijk zijn. Met wallen en donkere kringen zie je er vermoeid uit en mensen zullen vaak denken dat je ziek bent. Daarnaast zie je er met wallen vaak veel ouder uit dan je daadwerkelijk bent. Je kunt een onderooglidcorrectie laten uitvoeren om van je wallen af te komen, maar dit is erg prijzig en bovendien kan het zijn dat je na deze operatie nog steeds met wallen rondloopt! De reden hiervan is dat wallen in sommige gevallen niet meer dan een vochtophoping zijn en het vocht kan zich na de operatie gemakkelijk weer ophopen. Maar gelukkig kun je je wallen en donkere kringen gemakkelijk verbergen met make-up!

Een vermoeide blik...

Wanneer je last hebt van wallen en/of donkere kringen vanwege een slaaptekort, zal je vaak ook meer klachten hebben. Zo kan het voorkomen dat de huid bleker is, dat je een vermoeide blik in het algemeen hebt en dat je last krijgt van rode ogen. Omdat de huid onder de ogen erg dun is, is het snel zichtbaar aan mensen wanneer ze moe zijn. Gelukkig zijn er veel trucs die je kunt toepassen om er direct frisser en minder vermoeid uit te zien.

Stappenplan om een vermoeide blik te verbergen

  • Begin met het scrubben van je gezicht zodat je alle dode huidcellen verwijdert en de nieuwe huidcellen stimuleert. De huid wordt hierdoor direct minder dof.
  • Reinig je gezicht met een voedende facewash of ander product dat je hiervoor gebruikt.
  • Plens aan het eind herhaaldelijk koud water in je gezicht voor een gezonde rode blos. Het koude water zal leiden voor ene betere doorbloeding.
  • Breng een voedende dagcrème aan en laat deze een kwartiertje intrekken.
  • Ga voorzichtig met een ijsblokje langs de wallen om de ergste zwelling te verminderen. Je kunt hiervoor ook bijvoorbeeld koude komkommers, lepeltjes of theezakjes voor gebruiken. De kou zal de wallen iets samen doen trekken.
  • Heb je last van rode ogen? Breng dan wat oogdruppeltjes aan zodat je oogwit weer mooi wit wordt.
  • Gebruik je foundation? Breng dan eerst een laag foundation aan, dan concealer en vervolgens weer foundation zodat je de donkere kringen en wallen beter verbergt. Eindig eventueel met poeder. Zorg ervoor dat de foundation exact dezelfde kleur is als je eigen huidskleur en dat de concealer net een tintje lichter is, zodat je het gebied onder je ogen opfrist.
  • Veel vrouwen gebruiken dagelijks zwart oogpotlood om een zwoele blik te creëren, maar als je een vermoeide blik hebt kun je beter geen zwart oogpotlood gebruiken! Gebruik daarvan in de plaats wit oogpotlood op het onderste ooglid. Hierdoor licht je het gebied onder je ogen optisch op. Beperk je tot het onderste ooglid omdat je anders te veel aandacht naar het gebied onder de ogen trekt.
  • Breng altijd mascara aan wanneer je een vermoeide blik hebt, omdat gekrulde wimpers voor een veel frissere blik zorgen.

Nu zal je er uitzien alsof je een goede nachtrust hebt gehad!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren