Hoe vind ik leuke muziek op internet

Tegenwoordig is er veel muziek te vinden op internet. Deze muziek wordt digitaal afgespeeld en beluisterd. Veel voorkomende bestandsvormen waar deze muziek mee wordt afgespeeld zijn aac, ac3, flac, m4a, mp3, ra, ram, wav en wma. Muziek kun je downloaden tegen betalen of via programma's die gratis te downloaden zijn (de muziek ook). De manieren waarop je muziek kunt luisteren zijn internet radio's, podcast, downloaden van bepaalde sites (tegen betaling). Let op: download geen illegale muziek. Er rust wellicht auteursrecht waarvoor de artiest betaald moet worden. Hieronder volgen de manieren waarop jij jou muziek kunt vinden en kunt downloaden. Niet iedereen heeft immers dezelfde smaak en kennis over hoe muziek te vinden die bij zijn voorkeur past.

Mp3, internetradio en webcast of podcast downloaden

Ten eerste moet je weten wat je zoekt. Een bepaald genre, artiest of stroming in de muziek. Vervolgens kun je eens via Google zoeken naar sites waar dit op te vinden is. Meestal kun je een klein stukje van een liedje beluisteren. Wanneer je een liedje gevonden hebt wat je zoekt kun je gaan downloaden. Meestal zal de site waarop je dit gevonden hebt dit aanbieden, zo niet, dan kun je deze downloaden. Ook het verder zoeken naar sites die dit wél aanbieden kan het gewenste resultaat opleveren.

Internet radio

Ook internet radio's zijn handig om leuke liedjes te vinden. Ook hier geldt weer dat je je artiest, genre of muziekstroming moet opzoeken via een zoekmachine met bijvoorbeeld het woordje 'internetradio' erachter.

Webcast

Tot slot de podcasts. Dit is een manier van muziek beluisteren die geïntroduceerd is met de komst van de iPod en iTunes. Het slimste is om iTunes te downloaden (gratis) en via de muziekwinkel naar podcast te zoeken. Hiervan zijn enkele gratis en enkele tegen betaling. Je kunt het zien als een grote muziek bibliotheek waar voor ieder wat wils is.

Programma's voor leuke muziek downloaden

1) Download vooral gratis muziek via internet. Deze muziek kun je verkrijgen door een programma te downloaden wat dit mogelijk maakt. Let wel, dit is enkel en alleen voor eigen gebruik! Commerciële exploitatie van de gedownloade muziek is verboden. 2) Zoek vooral op veel verschillende internetsites. Zo kom je de leukste liedjes tegen en hoor je andere muziek dan waar je in eerste instantie aan gedacht zou hebben.

Links naar gratis programma's voor muziek downloaden

  • www.muziekdownload-programma.nl
  • www.apple.com/nl/itunes
  • www.nederland.fm

Apparatuur om muziek af te spelen

Jouw Link hier? meld je aan!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren