Is een Ford(KA) een roestbak

Is een Ford een roestbak.

Is een Ford (KA) een roestbak? Heeft u onlangs een nieuwe Ford gekocht en denkt u hiermee voorlopig geen last van roestschade te hebben? Pas dan maar op! De auto’s van Ford staan toch wel bekent om hun roestgedrag. Vooral de Ford KA kan er wat van. Vaak nog voor de garantieperiode is afgelopen. Misschien denkt u dat het u dan niks gaat kosten. Veel garages zullen u er van beschuldigen dat u de auto niet goed onderhoudt en laten u zelf voor de kosten opdraaien. Omdat de Ford KA een redelijk voordelige en betaalbare leuke auto is hebben ze waarschijnlijk in de fabriek van de Ford bezuinigd op de carrosserie. Deze kan al na een paar jaar beginnen te roesten. Is dit eenmaal begonnen dan kan het snel gaan met de auto. Ook is het er raadzaam om alert te zijn op de chassis(balken).

Diep in de portemonnee tasten

Het is de autoschadebedrijven wel duidelijk dat als ze een Ford Ka aan zien komen dat het voor 80% van de gevallen om roest gaat en dat er flink gelast moet gaan worden. En dat voelt de klant flink in de portemonnee. Het kan je zomaar duizend euro gaan kosten. Elk jaar een APK en onderhoudsbeurten zijn niet afdoende ook al zou je verwachten van wel. Het Lijkt er soms wel op dat de Ford garages de auto’s gewoon aan de onderkant weg laten roesten tot ze (bijna) niet meer door de APK komen. Waarschijnlijk omdat ze hopen dat de klant zwicht en voor een nieuwe auto gaat. KASSA!!

Hoe kun je roest voorkomen.

  • Was de auto regelmatig.
  • Doe de auto regelmatig flink in de was.
  • Doe dan wel de auto VOOR de strooiperiode in de was, anders kan het achtergebleven zout onder de was flink gaan broeien en zorgt zo voor nog meer roest.
  • Laat de auto tectyleren. Bij het tectyleren komt er als het ware een beschermlaag over het oppervlak die waterdicht is zodat roest weinig kans maakt. Ook het tectyleren dient voor de strooiperiode te gebeuren. Ook na een flinke wasbeurt krijg je niet alle zout van de onderkant van de auto af.

 Nog meer tips om hoge kosten te voorkomen.

  • Laat de auto elk jaar controleren op roest. Voor de garantie is het zelfs nodig om elk jaar een carrosserie test te doen. ( Dit wordt niet altijd vermeld!)Laat vooral de onderkant controleren en kijk mee!
  • Bij signalering van roest gelijk laten behandelen ook al is het maar heel weinig.Hou de garantieperiode goed in de gaten. Daarna zijn de kosten voor eigen rekening
  • Bij het kopen van een 2e hands auto ook altijd vragen of ze de auto op de brug zetten en kijk goed naar de onderkant.

Verder is het wel zo aardig om te vermelden dat de auto’s van Ford technisch wel ijzersterk zijn. Over het algemeen daar weinig kosten te verwachten. Dus het is wel een overweging waard om een Ford aan te schaffen maar laat u goed informeren over roest en de garantie voorwaarden.

! Dit artikel is eigendom van de auteur Tiki. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
lespoir
23-12-2012
10:24
heb zelf ook ford ka (klote auto) ook aan de roest natuurlijk bij 3 jr al behoorlijke roestschade,ford beroept zich op carrosserie inspectie jaarlijks,ik heb middels een door bovag ingeschakelde beedigd expert aan kunnen tonen dat ford ka af fabriek alleen maar grondlak a d onder zijde van de portieren heeft productie fout heb bij geschillen commissie erop aangedrongen dat ze mijn auto terug moeten nemen,ook de consumentenbond wees mij erop dat ik ondeugdelijk product geleverd heb gekregen,je hebt niet alleen fabrieks garantie maar ook wettelijke garantie ,,,non confirmiteit,,product voldoed dan niet aan de wettelijke eisen die je mag verwachten van een nieuw aangekochte auto mijn ford ka heeft bouwjaar 2008 aangetoont is dat alle autos van dat bouwjaar deze product eigenschap hebbben, dus 2008 productie fout.ik stel dus duidelijk ford ka is roestbak en dat is bekend bij ford en bij de dealers,elke ford ka die verkocht is denkt ford alweer een roestbak kwijt,ben benieuwd naar uitspraak van geschillen commissie med februari
Reageren