Kamperen in de Algarve in Portugal

In de jaren 60 was de Algarve nog een rustig gebied, onaangetast door toerisme. In de loop van de tijd is dit veranderd in een populaire vakantiebestemming. Gelukkig heeft de Algarve zijn Portugese sfeer weten te handhaven.

Vakantie in Portugal

Bevolking

De Algarve is een dunbevolkt gebied van Portugal. De inkomsten komen vooral uit het gewone handarbeiden uit de prachtige velden met eucalyptus, pijnbomen, lavendel en amandelbloessems. Het is heerlijk om uit het drukke Nederland weg te vluchten en te belanden in de Algarve. Hier gaat alles rustiger en zijn de mensen beleefd en aardig. Heerlijk om bij te komen dus!

Weer

In het noorden van de Algarve liggen de bergen van Espinhação de Cão, Monchiqe en Caldeirão. Deze bergen behoeden de Algarve voor het slechte weer. Het is er dan ook altijd zonnig met weinig regen.

Cultuur

De Algarve is het langste onder invloed geweest van de Moren. Je vind hiervan nog steeds sporen terug in de architectuur. Om de echte arabische sfeer nog te proeven moet je naar het stadje Loulé gaan.

Natuur

De Algarve heeft een afwisselend landschap waar voor iedereen die op vakantie is, wat te vinden is. Met in het noorden de bergen kun je hier genieten van prachtige uitzichten. Het binnenland van de Algarve is heuvelachtig en rustig. Hier kun je heerlijk fietsen en wandelen in alle rust. In het zuiden ligt de kust. De kust is onderverdeeld in een oost en een west kust met als middelpunt Faro. Aan de westkust vind je prachtige kliffen met kleine stranden. Deze zijn vaak alleen bereikbaar met de boot, waardoor ze heerlijk rustig zijn. Ook zijn er door de erosie prachtige rotsen en grotten gevormd. Aan de oostkust vind je prachtige lagunes met daarvoor zand eilanden. Deze zijn beschermd natuurgebied waar veel vogels hun jongen krijgen.

Tips over kamperen in de Algarve

  • Bezoek meerdere reis organisaties en vraag folders aan. Zo krijg je een goed en duidelijk overzicht van alle accommodaties.
  • Het prachtige stadje Loulé
  • Bezoek de verschillende kustlijnen, zowel oost als west.

Links over vakantie in Portugal

  • www.oad.nl
  • www.d-reizen.nl
  • www.anwb.nl

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren