Kamperen rond Lissabon in Portugal

Vakantie in Portugal

Lissabon, de hoofstad van Portugal, is één van de steden die je gezien móét hebben. Dankzij de rijke geschiedenis is er genoeg te bezichtigen en te beleven voor jong en oud. Hieronder staat een korte impressie van de stad.

Kamperen in Portugal

Lissabon

Lissabon wordt ook wel de witte stad genoemd in de poezie. Dit komt door het romantische karakter van de stad. Tevens isLissabon de hoofdstad van Portugal. Het is gelegen op zeven heuvels en bevindt zich dicht bij de zee. Lissabon is een stad met geschiedenis. In 1147 werd de hoofdstad terug veroverd van de Moren. De sporen hiervan zijn nog duidelijk zichtbaar in de architectuur van de stad.

Wijken

Baixa

Deze wijk is het centrum van Lissabon en wordt ook wel de benedenstad genoemd. Het zijn vele brede  en rechte straten. Dit komt doordat een aardbeving het grootste deel van de stad heeft verwoestte in 1 november 1955. Op het grote plein in Baixa bevind zich de Elevador do Carmo. Deze rond 1900 gebouwde lift verbind de benedenstad met de bovenstad. In deze wijk vind je ook de meeste restaurants en uitgaansgelegenheden.

Alfama

Dit is de oudste wijk van Lissabon. Het kenmerkt zich door smalle en bochterige straatjes, ook zijn er vele trappen en poorten. In deze wijk vind je vooral kleine restaurants met de echte portugese sfeer. Er worden vele lokale specialiteiten geserveerd bijvoorbeeld pastel de belem en lokale muziek gezongen. De oudste kathedraal van Lissabon bevindt zich ook in deze buurt.

De Tips

  • Kijk op sites van verschillende reisbureaus. Zo krijg je een goed overzicht van verschillende accomodaties en prijzen.
  • Proef de lokale specialiteit Pastel de Belem
  • Probeer zoveel mogelijk cultuur te snuiven als je in Lissabon bent, er is meer dan genoeg te vinden.
  • Ga naar Lissabon

Links

  • www.oad.nl
  • www.lissabon.nl
  • www.anwb.nl

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren