Mijn drie beste tips bij het kopen van spirituele boeken

Boeken over spiritualiteit

Boeken over spiritualiteit… hier zijn er heel veel van. Als je dan besloten hebt om je iets verder te verdiepen in de spirituele wereld, kan ik me zo voorstellen dat het moeilijk is om te weten met welk boek je het beste kunt beginnen. Spiritualiteit is een ontzettend breed onderwerp. Bijna alles wat met je leven te maken heeft, zou je wel spiritueel kunnen toelichten.

Enkele onderwerpen waar spiritualiteit over kan gaan:

  • Esoterie: De wereld van binnen uit, alles begint met jezelf.
  • Astrologie: Het heelal, universum{ alles staat in de sterren geschreven}.
  • Alternatieve geneeswijzen: Hieronder valt alles wat niet binnen de gangbare/reguliere gezondheidszorg valt, zoals: Homeopathie, Chiropractor, Accupunctuur en nog veel meer wat zich specifiek met de voeding en het lichaam bezighoudt.
  • Alternatieve psychotherapie: Hieronder valt ook alles wat niet binnen de gangbare/reguliere psychiatrie valt, zoals:Hypno-, Regressie-, Polyenergetische-, Nlp therapie en nog veel meer wat zich bezighoud met de psyche zoals: het denken maar ook de geest en ziel van de mens.

Als je dus begint met de spiritualiteit zal je voorkeur meer naar het ene onderwerp dan naar het andere gaan.

Mijn spirituele boeken tips

Hieronder beschrijf ik kort drie interessante boeken over spiritualiteit

Krishnamurti; met het boek innerlijke vrijheid

Dit is waarschijnlijk het belangrijkste boek van Krishnamurti, hierin zijn de uitspraken van de laatste 7 jaar van zijn leven opgeschreven. Jidu Krishnamurti is geboren in Zuid-India. De jonge Krishnamurti maakte al op jonge leeftijd{begin 20e eeuw} met zijn uitspraken zoveel indruk op de mensen, dat de theosofische beweging”de orde van de ster in het oosten”hem ging promoten als nieuwe wereldleraar. Krishnamurti zelf wil niet als leraar of goeroe gezien worden. Zijn boeken bestaan vooral uit toespraken en dialogen{discussies} die hij met grote groepen filosofen en journalisten hield. Deze gesprekken werden dan opgenomen en later op schrift gezet. Ik geef deze tip omdat het ook mijn eerste boek was en er zijn maar weinig boeken die mij zoveel inzicht en begrip in bepaalde zaken hebben gegeven.

Ed Nissink; met het boek Authenticiteit / het pad naar jezelf

Dit boek gaat over wie je werkelijk bent en hoe je dat weer zou kunnen worden. Het boek geeft aan dat de meeste van onze gedragingen zijn aangeleerd door onze opvoeding de maatschappij etc. Maar zijn wij wel blij met al die gedragingen. In dit boek krijg je ook tips en oefeningen om de weg naar jezelf weer te kunnen vinden. Ed Nissink heeft een prettige manier van schrijven hij praat echt met en tegen de lezers. De boeken van Ed Nissink zijn erg duidelijk en begrijpelijk waaraan je kunt zien dat het een nuchtere Groninger is.

Thorwald Dethlefsen; met het boek Esoterische Psychologie

Een boek dat vaak niet bij een keer lezen al begrepen wordt. In dit boek maakt Thorwald Dethlefsen de lezer op een heldere manier vertrouwd met een aantal wegwijzers. Deze kennis is op de weg naar bewustwording noodzakelijk.

In dit boek gaat het om de 4 belangrijkste wegwijzers van het westen: de astrologie, de Kabbala{een joods systeem dat inzicht geeft in de goddelijke natuur}, de Alchemie{een natuur filosofie} en de magie{het grote wonder waarom alles is zoals het is}.

Slot beschouwingen

Als je besloten hebt om een van deze boeken te gaan lezen wordt je interesse steeds meer gewekt en is de spirituele weg voor jou een feit. Spiritualiteit kan onderdeel van jouw lifestyle worden. Deze boeken zijn voor mij het begin geweest van een hele mooie spirituele ontdekkingsreis. Ik zou ook de volgorde van de tips aanhouden dan zijn de boeken makkelijker te begrijpen.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren