Nieuwe manieren om snel en gemakkelijk af te vallen zonder dieet

Snel afvallen zonder dieet

Er zijn inmiddels duizenden diëten en vele miljoenen mensen wereldwijd die een dieet volgen of ooit hebben gevolgd. Maar gelukkig komen er steeds meer mensen achter dat diëten alleen op korte termijn werken. Wanneer je weer normaal begint te eten, komen de kilo's (plus meestal een paar extra kilootjes) er in een mum van tijd weer aan. Gelukkig hoef je je eetpatroon in principe weinig aan te passen als je wilt afvallen! Als je enkele van onderstaande tips opneemt in je eetpatroon, hoef je geen dieet te volgen en nauwelijks moeite te doen maar je zult wél afvallen. Let op: pas onderstaande tips alleen toe met realistische verwachtingen. Wil je dus na enkele maanden 2 à 3 kilo lichter zijn zonder daar moeite voor te doen? Dan zijn onderstaande tips zeer geschikt voor jou! Als je echter sneller wilt afvallen, zul je meer drastische maatregelen moeten treffen, zoals het volgen van een dieet, lijnen en/of meer sporten.

Nieuwe tips om snel en moeiteloos af te vallen

  • In een Amerikaans onderzoek werd bij alle testpersonen het vlees in hun maaltijden vervangen door champignons. De onderzoekers kwamen tot de conclusie dat de testpersonen hiermee hun dagelijkse calorie-inname met maar liefst 400 calorieën verminderden. De onderzoekers schatten dat als je slechts één keer per week het vlees in je maaltijd vervangt door champignons, je op jaarbasis tot wel 3 kilo aan lichaamsgewicht zult verliezen!
  • Is het je al eens opgevallen dat mensen in Azië en Zuid- en Oost-Europa over het algemeen veel slanker zijn dan Westerlingen? De reden hiervoor is simpel; ze zijn namelijk veel meer in beweging. Ze zijn echter niet vaker in de sportschool te vinden, maar het zit hem in de kleine dingen die het grote verschil maken. Denk hierbij aan o.a. vaker wandelen, gezellig buiten zijn met vrienden, minder vaak de auto nemen etc. Deze kleine aanpassingen in je leefstijl besparen je wekelijks honderden calorieën!
  • Eet je vaak alleen? Dit zou weleens de reden kunnen zijn van die extra pondjes! Wanneer je in het gezelschap van anderen eet, zul je over het algemeen langzamer eten omdat je tussendoor gezellig met de anderen praat. Door langzamer te eten, geeft je lichaam op tijd het seintje dat je vol zit en is de verleiding minder groot om nogmaals op te scheppen. Bovendien heeft onderzoek uitgewezen dat mensen meer op hun tafelmanieren letten als ze in het gezelschap van vrienden zijn. En zeg nou zelf, te veel eten is niet bepaald chique.
  • Hang een spiegel (eventueel tijdelijk) tegenover de eettafel. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die tegenover een spiegel zitten maar liefst 1/3 minder eten omdat ze zich beter bewust zijn van hun eetgedrag.
  • Drink je vaak koffie met melk en suiker? Vervang zo nu en dan eens een kopje koffie door groene thee! Groene thee bevat in de eerste plaats nauwelijks calorieën en bovendien stimuleert groene thee de stofwisseling waardoor je op jaarbasis al snel enkele kilo's afvalt!

Hoeveel zal ik afvallen met bovenstaande tips

Door één van bovenstaande methoden toe te passen, zul je op jaarbasis zo'n 2 à 3 kilo afvallen (afhankelijk van je huidige gewicht kan dit ook meer zijn), maar door meerdere methoden toe te passen, zul je binnen slechts één maand al verschil zien.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren