Obama en marketing: zegels en gadgets

Obama en marketing

Ja, dat beloof ik! Yes, I solemny swear … Onlangs zagen miljoenen TV kijkers hoe Barack Obama hakkelend werd ingezworen als 44ste president van de Verenigde Staten. De inauguratie werd daarom ‘s anderendaags in mineur overgedaan, inclusief de linkshandige krabbel van de nieuwe president.

President zijn op zich

Here I am!
  • Het ambt van president van de V.S. is een tijdelijke functie, grondwettelijk staan er maximaal 2 termijnen van elk 4 jaar voor.
  • Een president kan gedurende zijn termijn vrijwillig aftreden (dat deed Nixon), overlijden ‘in office’ door ziekte (Roosevelt) of door moord (Lincoln, Kennedy) of worden afgezet (geprobeerd bij Clinton).

Zegels en gadgets bij het president zijn

  • Uiteraard wordt hij bijgestaan door een uitgebreide staf die hem zal inwijden in het ‘lief en leed’ van zijn functie als machtigste man van de Verenigde Staten en, nog altijd, van de wereld.
  • Aangezien Barack de 44ste president is geworden, hebben de VS een grote traditie op presidentieel gebied. Getuigen daarvan zijn de immense reeks ‘seals’ en ‘gadgets’.

Presidentiële gadgets:

Obama is zelfs geregistreerd als merk

Barack

Maar... deze merken hebben helemaal geen relatie met de president:

  1. Benelux woordmerk ‘OBAMA’ nr. 1159965, ingediend op 25-05-2008 , o.a. voor tijdschriften, is voorlopig geweigerd.
  2. Benelux woordmerk ‘OBAMA’ nr. 0845026, ingediend op 28-05-08, tuinbouwsfeer, wel aanvaard.
  3. Europees woordmerk ‘OBAMA’, ingediend op 21/01/09 in Spanje. Aanvaard.
  4. Het motto ‘Yes, we can’ is ook geregistreerd maar heeft ook hoegenaamd niets met Obama te maken.
  5. Er bestaat zelfs een Barack drankje dat ook hoegenaamd toeval is!

Link

Het huishoudboekje van Obama

Obama (3)
! Dit artikel is eigendom van de auteur Josee. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren