Oefeningen voor slanke heupen

Te dikke heupen?

Er zijn maar weinig lichaamsdelen bij vrouwen die zoveel onzekerheid en frustraties opleveren als de heupen. Heupen zijn vervelende lichaamsdelen als het om een goed geproportioneerd lichaam gaat. Zelfs bij vrouwen met een gezond gewicht zijn de heupen vaak buiten proportie wanneer je ze met de rest van het lichaam vergelijkt. Maar er is goed nieuws! Er zijn oefeningen voor de heupen waarmee je de ronde vorm van de heupen behoudt (of creëert!) en tegelijkertijd smallere heupen krijgt.

Oefeningen voor mooie heupen

Oefening 1: crunche

Ga op een harde ondergrond liggen en buig je benen in een hoek van 90 graden. Houd je benen in deze positie en doe de handen achter het hoofd zonder kracht te zetten. Breng nu de rechter elleboog naar de linkerknie en kom terug in de beginpositie. Breng vervolgens de linker elleboog naar de rechterknie en kom weer terug naar de beginpositie. Herhaal deze oefening 30 keer.

Oefening 2: side crunche

Ga op een harde ondergrond op je zij liggen en steun eventueel op je elleboog. Buig de knie van je onderste been vervolgens in een hoek van 90 graden. Houd het bovenste been recht, wijs met de tenen, knieën en heupen naar voren. Til het bovenste been nu op zodat de tenen op dezelfde hoogte als de schouders zijn. Blijf ondertussen het been recht houden. Houd deze positie 3 seconden vast en laat je been daarna weer zakken. Herhaal deze oefening 20 keer per been.

Oefening 3: loopband met helling

Deze oefening is zeer effectief, maar je hebt er wel een loopband voor nodig! Het is heel effectief om dagelijks op een loopband met helling te lopen of rennen. Door dagelijks gebruik te maken van een loopband, zal je de heupen (en dijen!) zeer effectief trainen en je zult afvallen zodat de heupen in no time slank zijn. Je kunt bij de sportschool gebruik maken van een loopband en bovendien zijn er op het internet goede tweedehands loopbanden verkrijgbaar vanaf zo'n 100 euro.

Tips voor mooie heupen

  • Veel vrouwen met brede heupen kopen hun broeken in een maatje te klein. Dit komt doordat de heupen buiten proportie zijn en de broek dan alleen strak om de heupen heen zit. Bij een maatje groter, zit de broek vaak te los om de benen. Het is echter de moeite waard om te zoeken naar een broek die de vormen van het lichaam volgt, omdat je anders alleen de aandacht op de heupen zal vestigen.
  • Lukt het je écht niet om een broek te vinden die goed om de benen, billen én heupen zit? Koop dan in een broek die ieder geval goed om de benen en billen zit. Verberg de 'love handles' bij de heupen met een brede riem.
  • Om de oefeningen voor slankere heupen te ondersteunen, is het van belang om een gezonde leefstijl te hanteren. Drink veel water, eet gezond, stop met roken, drink weinig alcohol en zorg voor een goede nachtrust. Eet voldoende vezelrijk voedsel dat rijk is aan ijzer zoals rijst, haver en volkoren. Zorg daarnaast voor voldoende lichaamsbeweging zodat je de vetverbranding stimuleert.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren