Opleiding webdesign

Opleiding webdesign

Wil jij een eigen website ontwikkelen? Leer dan websites maken! Het maken van professionele en originele websites is zeer eenvoudig geworden met de komst van software pakketten, zoals Joomla!, Dupa, Dreamweaver, Photoshop etc. Het maken van een Flash animatie vergt iets meer handigheid op je pc, maar ook dat is te leren. Hieronder staat een stappenplan dat heel gemakkelijk is te volgen. Bovendien geven wij een overzicht van de webdesign software aanbieders. En elke aanbieder biedt de mogelijkheid om gratis brochures, software en handleidingen te downloaden.

Joomla! webdesign

Joomla! is een gratis, open source content management systeem (CMS). Voor het werken met Joomla! heb je geen programmeer ervaring nodig. Joomla! is geschreven in PHP en werkt met een MySQL-database. In Joomla! vind je templates die je kan gebruiken voor een snelle start van jouw website. Joomla! wordt gebruikt door grote en kleine bedrijven, van simpele websites tot de meest complexe bedrijfsapplicaties.

Drupal webdesign

Is grotendeels vergelijkbaar met Joomla! en de grote concurrent van Joomla! Voor eenvoudige gebruikers is er weinig verschil, hoewel de echte experts duidelijk een eigen voorkeur hebben. Beide systemen bieden kant en klare modules die aan de basis website gekoppeld kunnen worden. Denk hierbij aan email-respons formulieren, database beheer en het afhandelen van betalingsverkeer.

Dreamweaver webdesign

Voor Macromedia Dreamweaver heb je wel enige programmeer kennis en ervaring nodig. Met Dreamweaver kan jij in PHP je eigen website bouwen. Dat is een groot voordeel boven Drupal en Joomla!

Flash webdesign

Met Adobe Flash kan je je website een professionele uitstraling geven. Met Flash maak je bewegende animaties, waarmee product demonstraties en games kunnen worden gemaakt. Er zijn verschillende tutorials en handleidingen gratis te downloaden, voor zowel beginners en gevorderden. Een aanvullende computercursus of workshop is aan te raden om de tips en trucs van de experts te leren.

Overige relevante info voor webdesign software

Drupal en Joomla! kan je in eigen tijd gaan ontdekken en jezelf leren hiermee te werken. Een cursus volgen is aan te raden, maar niet strikt noodzakelijk. Dreamweaver is lastig. Een training of opleiding leert je in enkele weken een aardig eind op weg.  Joomla! komt voort uit Mambo. Adobe Flash was voorheen bekend als als Macromedia Flash en daarvoor heette het FutureSplash. Zowel Joomla! en Drupal zijn vrij verkrijgbaar en gratis te downloaden. Het is namelijk uitgegeven onder een zgn. GNU, oftewel een General Public Licence.

Links naar webdesign software

www.joomla.org www.drupal.com. Woont u in Brabant? Vraag dan een gratis offerte Cursus Wordpress Denbosch.

.

Links naar webdesign bureaus

Uw link hier?

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren