Recept appelbeignets en ananasbeignets

Recept appelbeignets en ananasbeignets

Appelbeignets zijn lekkere gefrituurde appelschijfjes met beslag. Traditioneel worden appelbeignets, samen met oliebollen, op Oudejaarsavond gegeten. De appelschijfjes worden gedoopt in beslag en worden vervolgens gefrituurd. Hieronder kun je het recept voor appelbeignets en ananasbeignets lezen.

Recept appelbeignets

Ingrediënten appelbeignets

  • 8 stevige appels
  • 50 gr. suiker
  • 1 el. kaneel
  • 150 gr. Bloem
  • ¼ tl. Zout
  • 1 dl melk
  • 2 verse eieren
  • 1½ dl bier
  • Frituurolie
  • Poedersuiker

Bereidingswijze appelbeignets

  1. Schil de appels, boor het midden er uit en snijd iedere appel in vier dikke plakken.
  2. Meng de suiker en kaneel door elkaar en schep de appelplakjes hierdoor.
  3. Doe de appelplakjes in een kom of schaal en laat ze enkele uren rusten op een koele plaats.
  4. Zeef de bloem met wat zout in een kom.
  5. Maak een kuiltje in het midden en doe hier de eieren en melk bij. Klop dit tot een glad beslag.
  6. Roer er vlak voor het bakken nog het bier door.
  7. Verhit de olie in een frituurpan. Pas wel op dat het niet te heet wordt, omdat de appelbeignets anders kunnen verbranden. Je kunt zien of de olie heet genoeg is, door er een stukje beslag in te doen. Als deze begint te sissen, dan is de olie heet genoeg.
  8. Haal de appelschijfjes door het beslag heen en laat ze kort afdruipen. Laat ze in de hete olie glijden en frituur ze in enkele minuten tot ze een mooie goudbruine kleur hebben gekregen.
  9. Haal de appelbeignets vervolgens uit de olie en laat ze uitlekken op keukenpapier.
  10. Bestrooi de appelbeignets met kaneel en/of poedersuiker voor het serveren.

Lekkere variatie: recept Ananasbeignets

Ingrediënten ananasbeignets

  • 20 plakjes ananas
  • 50 gr. suiker
  • 1 el. kaneel
  • 150 gr. Bloem
  • ¼ tl. Zout
  • 1 dl melk
  • 2 verse eieren
  • 1½ dl bier
  • Frituurolie
  • Poedersuiker

Bereidingswijze ananasbeignets

  1. Laat de ananasplakken uitlekken op keukenpapier.
  2. Meng de suiker en kaneel door elkaar en schep de plakjes ananas hierdoor.
  3. Doe de ananasplakjes in een kom of schaal en laat ze enkele uren rusten op een koele plaats.
  7. Verhit de olie in een frituurpan. Pas wel op dat het niet te heet wordt, omdat de ananasbeignets anders kunnen verbranden. Je kunt zien of de olie heet genoeg is, door er een stukje beslag in te doen. Als deze begint te sissen, dan is de olie heet genoeg.
  8. Haal de schijfjes ananas door het beslag heen en laat ze kort afdruipen. Laat ze in de hete olie glijden en frituur ze in enkele minuten tot ze een mooie goudbruine kleur hebben gekregen.
  9. Haal de ananasbeignets vervolgens uit de olie en laat ze uitlekken op keukenpapier.
  10. Bestrooi de ananasbeignets met kaneel en/of poedersuiker voor het serveren.

Recept appelflappen

rechts

Lees ook het Originele recept voor appelflappen!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren