Recept trifle van chocolade en banaan

Trifle met chocolade en banaan

Iedereen houdt van trifle, iedereen houdt van chocola en iedereen houdt van fruit. Dus in feite kan er met dit recept niets misgaan!

Recept trifle met chocolade en banaan

Ingrediënten trifle met chocolade en banaan

  • 4,5 dl vanillevla uit een pak
  • 90 g pure chocolade, in stukjes gebroken
  • 1 kleine biscuitrol, in dunne plakjes
  • 1 blik van 300 g mandarijntjes op lichte siroop
  • 2 bananen
  • 3 dl slagroom
  • 1 chocoladereep, om te garneren

Bereidingswijze trifle met chocolade en banaan

Giet de vla in een middelgrote kom en zet opzij. Smelt de chocolade in een kom die boven op een pan met heet water op een laag vuur staat. Laat hem 5 minuten afkoelen en roer hem door de vla.

Verdeel de plakjes biscuitrol over 4 dessertschaaltjes. Laat de mandarijntjes uitlekken en vang het sap op. Sprenkel over de gebaklaag in elk schaaltje 1 eetlepel mandarijnensap. Verdeel de chocoladevla erover.

Snijd de bananen in 2 cm dikke schijfjes en verdeel ze over de 4 schaaltjes. Doe dat ook met de partjes mandarijn.

Klop de slagroom in een kom stijf. Scheep ¼ van de slagroom over elke trifle. Rasp de chocolade grof en strooi het raspsel over de trifles. Zet ze tot gebruik in de koelkast.

Variaties op trifle mte chocolade en banaan

Tropische trifle met fruit

Maak het basisrecept maar vervang de partjes mandarijn door 120 gram fijngehakte verse mango.

Ananas en gember trifle

Maak het basisrecept maar vervang de partjes mandarijn door 1 blik van 22 gram ananasstukjes, uitgelekt en fijngehakt en de biscuitrol door 8 dunne plakjes gembercake.

Schwarzwalder trifle

Maak het basisrecept maar vervang de partjes mandarijn door 1 blik van 200 gram kersenvlaaivulling (en eventueel de bananen door 120 gram verse frambozen).

Tuttifrutti trifle

Maak het basisrecept maar vervang de partjes mandarijn door 1 blik van 200 gram fruitcocktail, uitgelekt.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Romy
17-08-2013
10:32
Ziet er goed uit....
Reageren