Recept voor chocoladecake met kokos

Inleiding

Geroosterde kokos en romige witte chocolade: een sensationele combinatie waar je zeker voor terug zult komen!

Stappen

Ingrediënten

  • 4 eieren
  • 150 g fijne kristalsuiker
  • 120 g zelfrijzend bakmeel
  • 1 theel. bakpoeder
  • 90 g geraspte kokos
  • 120 g gesmolten boter
  • 120 g witte chocolade, in stukjes gebroken
  • 2 eetl. geraspte kokos

bereiding

Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Zet papieren vormpjes in de holletjes van twee muffinbakplaten met 12 vormpjes.

Klop de eieren en de suiker in een grote kom in 2 tot 3 minuten met een elektrische mixer glad en romig. Zeef het bakmeel en het bakpoeder erop en spatel alles met een metalen lepel door elkaar alsof je een 8 tekent. Spatel ook het kokos en de gesmolten boter door het beslag. Verdeel het over de vormpjes. Bak ze 10 minuten tot ze mooi gerezen en goudbruin zijn.

Neem de bakplaat uit de oven en laat de cakejes 5 minuten staan voor je ze op een taartrooster zet om af te koelen.

Smelt de chocolade in een kom op een pan met heet water op laag vuur en roer hem glad.

Sprenkel de chocolade met een vork over de cakejes en bestrooi ze met kokos. Laat de chocolade opstijven en dien de cakejes op.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Johan
07-08-2013
16:16
Ik ben dol op cake en ik hou ook van diverse cakes dus ik ga deze zeker uitproberen.....
Reageren