Recept voor chocoladetruffels van witte chocolade en kokos

Chocoladetruffels van witte chocolade en kokos

Chocoladetruffels zijn reuze populair omdat ze geliefd zijn bij jong en oud. Chocoladetruffels zijn volop verkrijgbaar in supermarkten en bij chocoladewinkels. Maar nog lekkerder en verser zijn zelfgemaakte chocoladetruffels! Onderstaand recept voor chocoladetruffels is een variatie op het standaard recept voor chocoladetruffels. Deze chocoladetruffels worden namelijk niet van melkchocolade, maar van witte chocolade gemaakt. Bovendien zit er kokos en Malibu in de chocoladetruffels waardoor je je in een exotisch vakantieoord waant bij iedere hap...

Recept chocoladetruffels van witte chocolade en kokos

Ingrediënten witte chocoladetruffels met kokos

  • 4 eierdooiers
  • 150 g tafelsuiker
  • 1 theelepel maïzena
  • 600 ml vloeibare room
  • 300 ml melk
  • 60 ml Malibu
  • 160 gram witte chocolade gehakt in stukken
  • 30 gram vers geraspte kokos
  • 50 g uitgelekte zonder pit kersen
  • 250 gram gehakt of geraspte pure chocolade
  • evt. geschaafde kokos

Bereidingswijze witte chocoladetruffels met kokos

  1. Klop met een elektrische mixer de eierdooiers, suiker en maïzena dik en lichtgeel.
  2. Roer de room en melk in een grote pan door elkaar en breng het mengsel tegen de kook aan.
  3. Klop langzaam het roommengsel heel goed door de eierdooiers. Doe het mengsel terug in de pan, voeg 2 eetlepels likeur toe en blijf bij lage temperatuur roeren tot het mengsel zo dik is dat het de achterkant van een houten lepel bedekt. Laat het niet koken.
  4. Doe de vla over in een grote kom, voeg de witte chocolade toe en blijf roeren tot het glad is. Laat de bereiding afkoelen.
  5. Roer de geraspte kokos door de vla en vries het mengsel in met een ijsmachine. Doe het ijs dan in een bakje en vries het in tot het hard is.
  6. Roer de kersen en de rest van de likeur in een kommetje door elkaar en zet dat 15 minuten apart.
  7. Bekleed een metalen bakblik met aluminiumfolie en zet het 10 minuten in de diepvriezer. Schep met een kleine ijsbolletjeslepel ijs en leg dat op het met folie beklede bakblik.
  8. Schep met een lepeltje een bolletje uit het midden van elk ijsbolletje en leg een kers in elk holletje.
  9. Leg dan het kleine bolletje ijs weer op het holletje. Vries dat in tot het ijs heel hard is.
  10. Smelt de pure chocolade in een vuurvaste schaal boven een pan met pruttelend water.
  11. Schenk de chocolade in een klein kommetje of beker. Neem de ijsbolletjes uit de diepvriezer, steek in elke chocoladetruffel een cocktailprikker en doop het in de chocolade. Zet het vervolgens terug op het blik.
  12. Bedek de helft van de witte chocoladetruffels evt. met geschaafde kokos.
  13. Zet de witte chocoladetruffels tot gebruik terug in de diepvries.

Houdbaarheid van de witte chocoladetruffels met kokos

De witte chocoladetruffels blijven maximaal 3 dagen goed. Bewaar de witte chocoladetruffels wel op een droge en koele plaats.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
Romy
25-07-2013
18:04
Dit recept ziet er zo heerlijk uit he en ik ben gek op chocolade zowel op cocos dus het komt zeker goed met dit nagerecht....
#2
Romy
01-08-2013
16:37
dit is pas een goed en overheerlijk uitziend recept....hmmmm het ziet er heerlijk uit hoor en ik ga het zeker snel uitproberen. Ik laat je weten hoe het smaakt en of het uberhaupt gelukt is.....
Reageren