Tips om er natuurlijk uit te zien met make up

Natuurlijk uitzien met make-up

Schoonheid is een belangrijk aspect in het leven van vrijwel iedere vrouw. Door er mooi uit te zien, voelt vrijwel iedere vrouw zich direct vrouwelijker en zelfverzekerder. Door middel van mooie kleding, accessoires, houding en make-up proberen de meeste vrouwen hun schoonheid te tonen. Maar voor make-up geldt echter vaak de gouden regel 'minder is meer'! Door minder make-up te gebruiken en slechts je mooie kanten lichtjes te benadrukken, zul je er jonger, frisser en natuurlijker uitzien!

Tips om er natuurlijk uit te zien met make-up

  • Als je voor de natuurlijke look gaat, is het van belang om te beseffen dat je make-up gebruikt om je natuurlijke pluspunten te benadrukken en het dus de bedoeling is dat het lijkt alsof je geen make-up ophebt. De onvolkomenheden worden bij een natuurlijke make-up ook gecamoufleerd.
  • De meeste make-up producten heb je in glanzende en mat varianten. Kies bij een natuurlijke look altijd voor mat, want zeg nou zelf, wie heeft er glanzende oogleden van zichzelf? Vermijd parelmoer al helemaal, want ook al lijkt het misschien vrij natuurlijk als je het opbrengt, in verlichte ruimtes wordt het goed zichtbaar dat je make-up draagt.
  • Gebruik je dagelijks poeder en kan je écht niet zonder? Ga dan voor een transparante poeder. Deze poeder matteert de huid en bevat geen kleurpigmenten, zodat je er niet te opgemaakt uitziet. Wees echter wel subtiel met het gebruik ervan.
  • Kies altijd kleuren die je flatteren. Gebruik daarom alleen make-up in kleuren die zo dicht mogelijk bij je natuurlijke huidskleur komen. Heeft je huid een roze ondertoon? Kies dan voor een lichtroze natuurlijk blush. Heeft je huid een gele ondertoon? Kies dan voor een zachte perzikachtige blush etc.
  • Voor een natuurlijke look kun je beter geen oogschaduw gebruiken, omdat oogschaduw er meestal voor zorgt dat mensen direct zien dat je make-up gebruikt. Wil je perse een oogschaduw gebruiken? Kies dan twee kleuren matte oogschaduw. Gebruik de lichtere kleur in de binnenkant en laat de donkere kleur overlopen vanaf het midden, zodat je een frisse blik krijgt. Zorg ervoor dat beide kleuren zeer dicht in de buurt van je eigen huidskleur zitten!
  • Mascara zorgt voor een open, frisse blik en dient daarom, zelfs bij een natuurlijke look, niet vermeden te worden. Mascara ziet er vaak onnatuurlijk uit, maar met twee simpele trucs hoeft dit niet het geval te zijn. Veel vrouwen kiezen altijd standaard voor zwarte mascara, maar verstandiger is om een kleur mascara te kiezen die in de buurt komt van de natuurlijke kleur van je wimpers! Ben je een blondine? Kies dan zeker geen zwarte, maar liever lichtbruine mascara. Brunettes kunnen rustig donkerbruine of zwarte mascara kiezen, omdat deze ze niet onnatuurlijk zal staan. Gebruik bovendien weinig mascara, zodat je wimpers slechts iets opvallender worden in plaats van er nadrukkelijk bovenuit springen.
  • Voel je je zekerder met foundation? Kies dan voor een foundation die exact dezelfde teint heeft als die van je huid. Gebruik bovendien een olievrije, matte foundation met een lichte textuur zodat het niet zichtbaar is dat je foundation gebruikt.

Conclusie

Veel vrouwen voelen zich mooier en zelfverzekerder met wat make-up, maar willen er ook weer niet onnatuurlijk uitzien met make-up. Met bovenstaande tips kun je daarom je mooie kanten benadrukken zodat het lijkt alsof je van nature bent gezegend met een perfect egale huid!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren