Tips om hangende oogleden te voorkomen en verminderen

Hangende oogleden voorkomen en verminderen

Hangende oogleden zijn een veel voorkomend beauty probleem voor veel vrouwen. Met hangende oogleden zie je er namelijk al snel ouder en vermoeider uit dan je daadwerkelijk bent. Hangende oogleden verbergen met make-up is heel gemakkelijk, maar nóg beter is natuurlijk om hangende oogleden met onderstaande tips te voorkomen. De preventie van hangende en gezwollen oogleden is namelijk essentieel voor een frisse, sensuele oogopslag. Bespaar jezelf daarom hangende of gezwollen oogleden en volg onderstaande tips op!

  • Één van de meest slechte gewoontes van velen, is het wrijven in de ogen. Vaak wrijven mensen in hun ogen wanneer ze moe zijn of wanneer ze nadenken. Wat velen echter niet weten, is dat het wrijven in de ogen één van de meest voorkomende oorzaken van wallen en hangende oogleden zijn. Wrijf je vaak in je ogen? Stop hier dan mee en je zult op termijn zeker resultaat zien. In de ogen wrijven is een schadelijke factor waarmee je de fijne en zachte weefsel rondom de ogen aantast en de basis vormt voor allerlei problemen, zoals roodheid, donkere kringen, wallen en hangende oogleden.
  • De juiste inname van water kan hangende oogleden voorkomen. Hydratatie speelt namelijk een cruciale rol in het behoud van een mooie, jeugdige en gezonde huid. Als je te weinig water inneemt, zul je vochtophopingen krijgen, die zich vaak nestelen rondom de ogen. Wallen en hangende oogleden zijn haast onvermijdelijk wanneer je minder dan 8 glazen water per dag drinkt.
  • Komkommers zijn een magische oplossing voor hangende oogleden. Breng verse plakjes komkommer aan op de oogleden en leun 20 minuten achterover. Deze zelfgemaakte methode zorgt ervoor dat je ogen fris en gehydrateerd blijven.
  • Aardappelplakjes werken net zo goed als plakjes komkommer. Tip: zet de aardappel een half uurtje van tevoren in de koelkast voor de beste resultaten.
  • De gunstige invloed van kamillethee op de oogleden is bij velen al bekend en echt de moeite waard om eens te proberen. Leg de theezakjes in de koelkast tot ze koud zijn geworden en leg ze vervolgens 15 minuten op de oogleden. De zwelling zal aanzienlijk zijn afgenomen. Kruidenthee werkt bijna net zo goed. Probeer muntthee echter zo veel mogelijk te voorkomen omdat de huid rondom de ogen hier te gevoelig voor is.
  • Het geheim van veel topmodellen voor hun frisse oogopslag? Iedere ochtend ijswater in het gezicht plenzen! Het is in het begin wellicht niet zo'n prettig gevoel, maar de resultaten zullen zeker niet uitblijven.

Tot slot

Hangende oogleden kunnen worden veroorzaakt vanwege de leeftijd, maar in de meeste gevallen worden hangende oogleden veroorzaakt door vochtophopingen, net zoals bij wallen het geval is. Het meest bekende en meest effectieve trucje om van de vochtophopingen af te komen, blijft het gebruiken van koude voorwerpen. Velen gebruiken hier lepels voor, maar zoals hierboven beschreven, je kunt beter gebruik maken van bijvoorbeeld theezakjes of koude plakjes komkommer of aardappel vanwege de verzorgende eigenschappen die ze bevatten. Vergeet bovendien ook niet dat voldoende nachtrust essentieel is om vochtophopingen te voorkomen!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
#1
danique
13-01-2013
16:16
ik ben ermee geboren.. ik vind het heel erg, kan ik het op deze manier ook weghalen/verminderen?.. ik voel me er heel onzeker door ;$
Reageren