Tips om het maximale uit je concealer te halen

Hoe gebruik je een concealer

Concealer is niet voor niets één van de meeste veelzijdige en meest geliefde make-up producten. Met concealer kun je namelijk puistjes, littekens, rode vlekken, donkere kringen onder de ogen en rimpels verbergen. Hiermee is concealer absoluut onmisbaar voor iedere vrouw. Wanneer je slechts een paar minuten de tijd hebt voor je make-up, wordt niet voor niets aangeraden om vrijwel alleen concealer te gebruiken. Concealer helpt je namelijk om je imperfecties binnen slechts enkele minuten te verbergen. Hieronder staan de beste tips om het maximale effect uit je concealer te halen.

De juiste kleur concealer

Begin met het kiezen van de juiste kleur concealer. Hier zit echter de grootste moeilijkheid, want als je niet dé perfecte kleur kiest, gaat het hele effect van de concealer verloren. Neem daarom de tijd om de juiste concealer te vinden. In het ideale geval koop je meerdere concealers: één tint lichter dan je eigen huidskleur, één tint donkerder, een roze tint en een groene tint. Hiervoor hoef je bovendien niet veel geld uit te geven. De Allround Concealer van Catrice is kwalitatief goed, kost slechts enkele euro's en bevat alle tinten die je nodig hebt. De lichte tint en donkere tint worden gebruikt om imperfecties als puistjes, littekens en rimpels mee te verbergen. De roze tint gebruik je om donkere kringen te verbergen en de groene tint gebruik je om rode vlekken te verbergen.

Donkere kringen verbergen met concealer

De roze tint concealer gebruik je om donkere kringen onder de ogen te bedekken. Het is belangrijk dat deze tint één à twee kleuren lichter is dan je eigen huidskleur zodat het gebied van onder je ogen oplicht en er frisser uitziet. Gebruik een romige concealer zodat deze niet in de lijntjes onder de ogen komt te zitten. Breng de concealer aan op het hele gebied onder de ogen, maar richt je vooral op de donkere kringen omdat je deze natuurlijk wilt verbergen.

Puistjes en littekens verbergen met concealer

Puistjes en littekens verberg je het best door een concealer te nemen die één kleur lichter is dan je eigen huidskleur (of gebruik een groene concealer als je puistjes of littekens rood zijn!). Breng de concealer aan met een concealerkwastje en breng deze aan op het midden van het puistje of de litteken. Maak nu langzaam draaibewegingen zodat de concealer zich over de hele puist of litteken verspreidt en deze niet meer opvalt. Vergeet niet de borstel schoon te maken na elk gebruik, omdat puistjes kunnen verergeren door eventuele bacteriën die in het borsteltje blijven zitten.

Rode vlekken verbergen met concealer

Wanneer je een groene concealer op de rode vlekken aanbrengt, zal de groene kleur als het ware de roodheid direct onzichtbaar maken. Rood en groen zijn namelijk complementaire kleuren. Je zult zien dat de rode gebieden in het gezicht dezelfde kleur als je eigen huidskleur zullen aannemen.

Rimpels verbergen met concealer

Om rimpels te verbergen met concealer, is het belangrijk om een zeer romige concealer te gebruiken (absoluut geen concealer in poedervorm!) die zo'n 2 tinten lichter is dan je eigen huidskleur. Zorg voor een goed gereinigde en gehydrateerde huid en breng de concealer vervolgens aan op de rimpels. Smeer deze goed in zodat de huid er egaler uitziet.

Tot slot

Door concealer op de hierboven beschreven methoden te gebruiken, zul je je oneffenheden goed camoufleren. Vergeet echter niet om achteraf nog een (lichte!) foundation te gebruiken, zodat je geen kleurverschillen in het gezicht ziet.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren