Tips om snel bruin te worden met olie

 Snel bruin worden met olie

Er zijn verschillende trucs die je kunt toepassen om snel bruin te worden in de zomer én om deze bruine tint langer te behouden. Sommige oliën zorgen er namelijk voor dat je tot vier keer zo snel bruin wordt. Maar... sommige methoden brengen grote gezondheidsrisico's met zich mee, lees daarom eerst de waarschuwing vooraf voordat je jezelf insmeert met één van de oliën waar je snel bruin van wordt!

Waarschuwing vooraf

Een overmatige en/of ongezonde (denk aan oliën en onbeschermd zonnen!) blootstelling aan zonlicht kan verschillende nare gevolgen hebben.

Gevolgen op korte termijn

Een veel voorkomende reactie op korte termijn is de zonnebrandreactie. De huid wordt rood en gevoelig en soms begint de huid te zwellen en verschijnen er blaren! Afhankelijk van de zonkracht verschijnen deze symptomen al binnen slechts enkele uurtjes!

Gevolgen op lange termijn

Vond je de gevolgen op korte termijn al vervelend? De gevolgen op lange termijn zijn vele malen erger! Namelijk: vroegtijdige huidveroudering, een verslechterde huidstructuur en een verhoogde kans op huidkanker.

Gezonde manieren om snel bruin te worden

We gaan er vanuit dat je niet bepaald zit te wachten op huidverbranding en -veroudering en/of huidkanker. Daarom zullen we eerst de gezonde alternatieven behandelen waarop je snel een mooi, gezond bruin kleurtje kunt krijgen!

  • Wortels! Drink veel wortelsap en eet iedere dag minstens één wortel. Wortels bevatten veel bètacaroteen; dit heeft een gunstige invloed op de huidskleur!
  • Koper. Koper ondersteunt het effect op de kleursynthese. Het bevindt zich o.a. in hazelnoten, havermout, roggemeel, paranoten, volkoren tarwemeel en tarwezemelen.
  • Bruiningspillen. Vaak bevatten bruiningspillen vitamines die ervoor zorgen dat je huid op een natuurlijke manier sneller bruint. Laat je wel goed adviseren voordat je bruiningspillen aanschaft!
  • Scrubben. Scrub altijd je huid voordat je gaat zonnen, omdat je d.m.v. scrubben de dode huidcellen verwijderd en de nieuwe huid hierdoor een mooi bruin kleurtje krijgt. Wanneer je scrubt, behoud je veel langer je mooie bruine kleurtje!
  • Bewegen. Als je beweegt, word je snel bruin terwijl je het ook nog eens naar je zin hebt én aan je gezondheid werkt! Dus neem een frisse duik in de zee, doe aan beachvolleybal, maak een strandwandeling, ga hardlopen in de ochtend... Kortom: keuze genoeg!
  • En tot slot de gezondste manier om snel (binnen een kwartiertje!) bruin te worden: zelfbruiners!

Als het écht moet...

Je hebt hierboven én de risico's én de gezonde(re) alternatieven gelezen. Als je er alsnog voor kiest om snel bruin te worden met olie, is dit geheel op eigen risico! Het wordt aangeraden om de olie naar keuze altijd te mengen met een beschermende zonnebrandcrème, maar de keuze is aan jou!

  • Rode palmolie. Deze olie bevat tien keer meer bèta-caroteen dan je in wortels aantreft. Wanneer je ervoor kiest om bruin te worden met rode palmolie, zul je deze wel moeten mengen met een andere soort olie omdat je anders letterlijk oranje wordt!
  • Dit is geen olie, maar het werkt wel goed: water mengen met zout. Dit weerkaatst de zon en je bruint er snel door.
  • Wortel-olie. Deze olie bevat bèta-caroteen waar je een mooi bruin kleurtje van krijgt.
  • Olijfolie en zonnebloemolie helpen je prima met het bruin worden. Wanneer je olijfolie met enkele druppels citroensap mengt, wordt je nóg sneller bruin.
  • Met babyolie zal je heel snel verbranden, maar een paar dagen later komt daar een bruin kleurtje voor in de plaats.
  • Kokosolie. Kokosolie is een wondermiddel voor de huid (maar natuurlijk niet in combinatie met zon!) en je wordt er snel bruin van.

Zelf zonnebrandolie maken?

In dit artikel staat beschreven hoe je snel en gemakkelijk zelf zonnebrandolie kunt maken waardoor je tot wel drie keer sneller bruin wordt. Bovendien staat er een supertip beschreven waardoor je niet meer verbrandt maar direct bruin wordt.

Geraadpleegde bron

infonu.nl - sneller bruinen

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren