Tips voor een goede lange afstandsrelatie

Een goede langeafstandsrelatie

Langeafstandsrelaties zijn niet eenvoudig omdat ze veel zelfvertrouwen, betrokkenheid, vertrouwen en goede communicatie vereisen. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste langeafstandsrelaties uiteindelijk niet succesvol blijken omdat er iets mankeert aan één van deze vier essentiële punten binnen een langeafstandsrelatie. Maar gelukkig is het echter wel mogelijk om een goede langeafstandsrelatie te hebben als je bereid bent om er veel tijd en energie in te steken. Onderstaande tips helpen je daarom op weg naar een succesvolle langeafstandsrelatie..

Tips voor een goede langeafstandsrelatie

  1. Stel samen duidelijke regels vast voor de langeafstandsrelatie. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat 70% van de koppels met een langeafstandsrelatie zonder duidelijke regels uiteindelijk de relatie verbreekt vanwege de onduidelijkheid binnen de relatie. Het is daarom van belang om te weten wat wel en niet is toegestaan en hoe jullie met moeilijke momenten om zullen gaan. Hierbij kun je bijvoorbeeld bespreken hoe vaak jullie elkaar zullen zien, hoe het overige contact zal verlopen etc.
  2. Probeer dagelijks te communiceren. Een belangrijk onderdeel van iedere relatie is communicatie. Hiermee versterk je je relatie en blijf je op de hoogte van de belangrijkste gebeurtenissen van je partner. Ook al zie je elkaar waarschijnlijk niet vaak, er zijn genoeg mogelijkheden om contact te hebben met elkaar. Denk maar eens aan bellen, sms-en, e-mailen en social media. Tegenwoordig kun je gemakkelijk gratis met elkaar videochatten, zodat je elkaar dagelijks kunt zien én horen.
  3. Uit duidelijk je gevoelens naar de partner toe. Omdat je elkaar niet dagelijks ziet, ben je misschien geneigd om sommige gevoelens en gedachten op te kroppen en te bewaren tot je elkaar weer ziet. Maar probeer echter ook via de alternatieve contactmomenten eerlijk te zijn en je gevoelens te uiten, zodat het wederzijdse vertrouwen versterkt wordt en je partner merkt dat je echt aan de relatie werkt. Bij een langeafstandsrelatie kun je vaak minder goed aanvoelen hoe het met de ander gaat, omdat je meestal toch minder op de hoogte bent van de laatste gebeurtenissen in het leven van je partner. Wees daarom zelf duidelijk en wees vooral ook geïnteresseerd in je partner zodat je beter kunt inspelen op zijn of haar gevoelens. Uit zelf duidelijk je gevoelens, angsten, verlangens en ambities naar je partner toe en vraag dat ook van hem/haar.
  4. Verras elkaar zo nu en dan. Hierbij kun je zo creatief en/of romantisch zijn als je zelf wilt. Je kunt bijvoorbeeld een foto van jullie ergens op laten drukken (bijvoorbeeld op een mok, knuffelbeertje etc.) en er een mooi gedicht bij laten drukken. Of misschien heb je een veel leuker idee!?
  5. Vertrouw je partner. Binnen een langeafstandsrelatie kan het misschien moeilijker zijn om elkaar te vertrouwen omdat je elkaar minder vaak ziet en dingen gemakkelijker voor elkaar geheim kunt houden. Maar een slecht zelfbeeld en een gebrek aan zelfvertrouwen kan een mooie relatie ruïneren. Vergelijk je huidige relatie daarom niet met mislukte relaties uit het verleden. Geef je partner een eerlijke kans en wees niet wantrouwig of jaloers als hier geen reden voor is.
  6. Bezoek elkaar zo nu en dan. Elkaar regelmatig zien is essentieel voor het succes van een langeafstandsrelatie. Hierdoor zal jullie band versterken.

Tot slot

Je langeafstandsrelatie zal alleen een succes worden als je bereid bent om hard aan de relatie te werken en jezelf aan te passen. Bovendien zul je ook moeten accepteren dat je in een langeafstandsrelatie genoegen zult moeten nemen met minder persoonlijk contact met elkaar. Wanneer je echter duidelijk naar elkaar toe communiceert, elkaar vertrouwt en beide partners bereid zijn om hard aan de relatie te werken, zul je merken dat het best mogelijk is om een goede langeafstandsrelatie te hebben!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren