Tips voor zakelijke make-up

Make-up voor op kantoor

Het kiezen van de juiste make-up is van essentieel belang, met name als het gaat om formele gebeurtenissen of op het werk. Bij formele gebeurtenissen en het werk is juiste kledij en make-up noodzakelijk om er stijlvol uit te zien. Er zijn verschillende make-up stijlen die gehanteerd kunnen worden voor een mooie zakelijke look. Deze stijlen zijn doorgaans complexer dan de standaard, casual make-up. Er zijn make-up trends die van jaar tot jaar veranderen, maar als het gaat om zakelijke make-up zijn er een aantal stijlen die nooit zullen vergaan en altijd toegepast kunnen worden.

Twee tijdloze make-up stijlen

Er zijn twee make-up stijlen, die tijdloos en zeer geschikt voor formele gelegenheden zijn; namelijk de smokey eyes en de vintage look.

Smokey eyes

Smokey eyes zien er fantastisch uit en het voordeel is dat je zelf kunt kiezen welke kleuren je toe wilt passen. Je kunt bijvoorbeeld voor de traditionele donkere kleuren, zoals zwart, grijs en bruin kiezen maar ook voor andere tinten zoals goud, groen en lavendel. Smokey eyes kun je zowel overdag als in de avond dragen, maar als je smokey eyes op het werk draagt, dan dien je ze minder donker te maken. Kies ook absoluut voor een nude kleur voor de lippen.

Vintage look

De vintage-stijl make-up is veel eenvoudiger aan te brengen en past bij iedere vrouw vanwege de klassieke elegantie. Het enige wat je hoeft te doen is: een eenvoudige eyeliner aanbrengen, wimpers krullen en mascara opdoen en rode lippenstift opdoen. Voor een egale huid kun je eventueel nog foundation aanbrengen. De vintage look is sexy op een tijdloze en elegante manier en is daarom zeer geschikt voor zakelijke gelegenheden.

Tips voor zakelijke make-up

  • Zorg ervoor dat je matte make-up gebruikt, zodat de huid er niet zweterig uit gaat zien.
  • Probeer geen dramatische look te creëren, maar een elegante en vrouwelijke look. Kies een natuurlijk ogende make-up en probeer de aandacht te vestigen op óf de ogen óf de lippen.
  • Als je deelneemt aan een belangrijke formele gebeurtenis en je bent niet erg ervaren me thet aanbrengen van make-up, bezoek dan zeker een visagist. Deze zal je perfect opmaken én een heleboel tips meegeven zodat je de volgende keer zelf je make-up op kunt doen.
  • Wat je ook kunt doen, is ruime tijd vóór je een belangrijke afspraak hebt, verschillende make-up stijlen uitproberen om er achter te komen welke stijl elegant en zakelijk oogt. Hoe vaker je oefent met het aanbrengen van make-up, hoe gemakkelijker het je af zal gaan en hoe professioneler de make-up zal ogen.
  • Kies voor make-up producten van uitstekende kwaliteit omdat dit écht verschil uitmaakt. Met name minerale make-up is gunstig voor de huid en het ziet er fantastisch uit wanneer het goed is aangebracht.
  • Een algemene vuistregel bij zakelijke make-up is om make-up te gebruiken die gebaseerd is op de natuurlijke tinten van de huid. Ben je een blanke vrouw, kies dan voor lichte perzikachtige en beige tinten. Heb je een donkere huidskleur, kies dan voor brons-, goud- en bruintinten. Hiermee zul je gegerandeerd een stijlvolle, natuurlijke en zakelijke look creëren.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren