Vakantie in Kroatië: stedentrip Zagreb

Zagreb

Zagreb is de hoofdstad van Kroatië en tevens de hoofdstad van de gelijknamige provincie Zagreb. Zagreb ligt in het noorden van Kroatië, vlak bij de Sloveense grens. Zagreb (stad) telt ongeveer 1 miljoen inwoners en ongeveer een kwart van de Kroatische bevolking woont in de provincie Zagreb. De stad Zagreb heeft overigens een typisch Centraal-Europees karakter en bevat een interessante mix tussen communistische en Westers uitziende gebouwen.

Bezienswaardigheden

  • Kathedraal van Zagreb. Deze prachtige kathedraal is centraal gelegen in Zagreb en is waarschijnlijk het meest bekende gebouw van de stad. De kathedraal heeft 2 torens van 105 meter en is bijna vanuit de hele stad te zien.
  • Sveti Marka kerk. Deze kerk is één van de symbolen van de stad Zagreb en mag je daarom niet missen. Op het dak zijn meerdere wapens geschilderd, o.a. het wapen van Kroatië en het wapen van Zagreb.
  • Jezero Jarun. Dit mooie meer is dé plaats om te zwemmen als het mooi weer in Zagreb is. Langs het meer zijn verschillende parken, golfbanen en speeltuinen te vinden. Langs het meer zitten tevens veel cafés en nachtclubs gevestigd, voor ieder wat wils dus!
  • Medvednica. Dit mooie natuurpark ligt nét buiten Zagreb en het is dan ook uniek dat een natuurpark zo dicht bij een grote stad ligt. Er zijn veel rondleidingen mogelijk en er is van alles te zien in het park. Den hierbij aan o.a. veel diersoorten, beelden en oude gebouwen (waaronder kerken). Er leven ook verschillende soorten slangen.

Bron

Surprise tickets - Zagreb

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren