Vakantie in Macedonië: stedentrip Skopje

 Skopje

Skopje is de hoofdstad van de Republiek Macedonië. De stad is gelegen aan de rivier de Vardar, in het noorden van het land. Skopje is de grootste stad van de Republiek Macedonië en telt circa 600.000 inwoners.

Skopje

Bezienswaardigheden in Skopje

  • Herdenkingssteen voor Moeder Theresa. Moeder Theresa (Agnes Gonxha Bojaxhi) was in 1910 in Skopje geboren en haar herdenkingssteen in in Skopje te vinden.
  • St. Spas kerk. Deze kerk is een van de meest beroemde bezienswaardigheden in Skopje. Deze kerk werd in de 16e eeuw gebouwd en de kerk ziet er vanbinnen uit als een waar kunstwerk. Zo is het altaar bijvoorbeeld uit hout gesneden en zijn er veel ionen te vinden. Goce Delcev, een nationale held die bekend is vanwege zijn hoge betrokkenheid bij de bevrijding van Macedonië, is achter de kerk begraven.
  • St. Panteleimon kerk. De St. Panteleimon kerk kan echt een Byzantijns kunstwerk genoemd worden. De kerk werd gebouwd in opdracht van de koninklijke familie Komnemos.
  • St. Demetrius kerk. Deze kerk werd in de 18e eeuw gebouwd op de plaats waar een kerk uit de 13e eeuw stond.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren