Vakantie in Oekraïne: stedentrip Kiev

 Kiev

Kiev (Oekraïens: Киïв) is de hoofdstad en tevens is Kiev de grootste stad van Oekraïne. Sterker nog, Kiev is zelf een van de grootste steden van Europa. Daarnaast is Kiev ook een van Europa's oudste steden en hierdoor zijn er veel historische gebouwen te bewonderen in Kiev. Omdat er in Kiev ook veel hedendaagse gebouwen zijn, hangt er een soort tijdloosheid over het indrukwekkende Kiev.

Bezienswaardigheden

  • Tsjernobyl museum. Op 26 april 1986 vond in Tsjernobyl de grootste kernramp plaats uit de geschiedenis. Één reactor van de plaatselijke kerncentrale ontplofte en hierdoor kwamen er onvoorstelbaar veel radioactieve stoffen terecht in de lucht. Tegenwoordig is Tsjernobyl een spookstad, maar er worden wel excursies vanuit Kiev georganiseerd naar Tsjernobyl.
  • Sint Vladimir kathedraal. Dit is een van de nieuwste kerken van Kiev; de constructie ervan werd in 1892 voltooid. De Sint Vladimir kathedraal is de rijkst gedecoreerde kathedraal van Kiev. Het plafond heeft schilderingen die de geschiedenis van Kiev voorstellen.
  • Onafhankelijkheidsplein. Dit is het mooiste en belangrijkste plein van Kiev. Er zijn 6 fonteinen, een water val en de onafhankelijkheidszuil met het beeld van aartsengel Michael te vinden. Er bevinden zich veel cafés, hotels en winkels in de buurt van het onafhankelijkheidsplein.
  • Museum van de Grote Vaderlandse Oorlog. Dit museum is een herdenkingscomplex voor de Tweede Wereldoorlog en het is gewijd aan de strijd van Oekraïne tegen de nazi's. In het museum zijn foto's, brieven, oude uniformen etc. te bewonderen. In het park van het museum staan oude voertuigen zoals vliegtuigen en tanks.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren