Hooggewaardeerd

Vakantie in Rusland: stedentrip Moskou deel 1

 Moskou

Moskou (Russisch: Москва) is de hoofdstad van Rusland. Met zijn ruim 10 miljoen inwoners is Moskou tevens met afstand de grootste stad van het land.

Moskou oftewel Mockba

Basiliuskathedraal

Basiliuskathedraal

Deze kathedraal is een van de belangrijkste symbolen van heel Rusland en staat op het Rode Plein. De Basiliuskathedraal werd in opdracht van Ivan de Verschrikkelijke gebouwd en herinnert aan zijn verovering van Kazan in 1551. Het gebouw werd voltooid in 1561 en het verhaal gaat de ronde dat Ivan de Verschrikkelijke de architect van de Basiliuskathedraal blind liet maken zodat deze nooit meer zoiets moois als deze kathedraal zou kunnen voortbrengen. De Basiliuskathedraal is gebouwd volgens traditionele Russische hout architectuur. De kathedraal zelf is een echte wirwar van torentjes en koepels. De Basiliuskathedraal heeft acht indrukwekkende kapellen die een eerbetoon zijn aan Ivans veldtocht tegen de Mongolen.

Overige bezienswaardigheden in Moskou

  •  Arkhangelskoye. Dit landgoed is een echte toeristische trekpleister. Je kunt er o.a. een park met veel standbeelden, een paleis, kerk en een theater vinden. Alle gebouwen zijn gebouwd in classicistische stijl.
  • Bolsjojtheater. In dit indrukwekkende gebouw kun je genieten van ballet- en opera uitvoeringen. Dit theater is rijkelijk versierd met beeldhouwwerken.
  • Christus-Verlosserkerk. Dit is de grootste Russische (Orthodoxe) kerk ter wereld. Deze kerk werd in 1997 gebouwd en het ontwerp is geïnspireerd door de Aya Sofia in Istanbul.
  • Donskoy klooster. Dit klooster stamt uit de 17e eeuw en is het jongste klooster van Moskou. Dit klooster werd gesloten tijdens de Sovjetperiode maar tegenwoordig is het weer in gebruik.

Duurste stad van de wereld

Moskou is meerdere malen verkozen tot duurste stad van de wereld, wees hier dus op voorbereid als je een bezoekje brengt aan de stad.

Bron

Take-a-trip Bezienswaardigheden Moskou

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren