Hooggewaardeerd

Vakantie in Rusland: stedentrip Moskou deel 2

 Moskou

Moskou (Russisch: Москва) is de hoofdstad van Rusland. Met zijn ruim 10 miljoen inwoners is Moskou tevens met afstand de grootste stad van het land. Dit artikel is het vervolg op 'Vakantie in Rusland: stedentrip Moskou deel 1'.

Moskou in de avond

Bezienswaardigheden in Moskou

  •  Metro. De metro van Moskou is volgens velen de mooiste metro van de wereld. Er zijn tevens haltes bij alle belangrijke bezienswaardigheden.
  • Monument voor de Veroveraars van de Ruimte. Dit monument werd opgericht in 1964 ter herinneringen aan Sovjetmensen die een behoorlijke bijdrage hebben geleverd aan de ruimtevaart.
  • Nieuw Jeruzalem klooster. Dit klooster werd gebouwd in 1656 omdat de Russen vinden dat Rusland het verdient om het centrum van Christendom te zijn.
  • Novodevitsji klooster. Dit is het meest bekende klooster van de stad Moskou en is tijdens de Sovjetperiode (in tegenstelling tot de andere kloosters) goed gespaard gebleven.

Het klimaat van Moskou

In de winter sneeuwt het flink in Moskou en er ligt dan ook een dikke pak sneeuw van bijna een halve meter. Deze blijft zelfs meestal liggen tot aan het begin van de lente. De gemiddelde wintertemperatuur is -20, een stuk kouder dan in Nederland dus. In de zomer zijn de temperaturen echter wel aangenaam, rond de 25 graden Celsius.

Bron

Take-a-trip Bezienswaardigheden Moskou

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren