Voordelige levensverzekering bij tweede hypotheek afsluiten

Waarom sluit ik een tweede hypotheek af

Wilt u uw huis verbouwen of bent u toe aan een uitbreiding van uw woning, dan bestaat de mogelijkheid voor een tweede hypotheek. U bent niet verplicht om een tweede hypotheek bij dezelfde hypotheekverstrekker af te sluiten.

In de meeste gevallen is dit echter wel het voordeligste. Sluit u een tweede hypotheek af, dan zult u merken dat dit aardig wat extra kosten met zich meebrengt. Zo betaalt u voor het afsluiten van een tweede hypotheek o.a. afsluitkosten, taxatiekosten en notariskosten. Omdat een tweede hypotheek zoveel extra kosten met zich meebrengt en duurder is dan een eerste hypotheek, is een tweede hypotheek alleen bedoeld voor grote uitgaven.

Voordat u besluit een tweede hypotheek af te sluiten, kan het dus verstandig zijn om te overwegen uw huidige hypotheek over te sluiten naar een hypotheek met een hoger bedrag. Dit valt meestal voordeliger uit. Doordat een tweede hypotheek al zo veel kosten met zich meebrengt, is een voordelige levensverzekering dus wel zo prettig.

Waarom een levensverzekering

Een levensverzekering, geeft zekerheid. De meeste hypotheekverstrekkers eisen een levensverzekering naast de hypotheek. Dit kan dus ook het geval zijn bij een tweede hypotheek. Doordat een tweede hypotheek vaak over grote bedragen gaat, is het ook wel raadzaam om een extra levensverzekering af te sluiten. Ben je namelijk onderverzekerd, dan blijft er nog een behoorlijke schuld staan. Dit is bij leven niet prettig en ook zeer zeker niet voor de nabestaanden bij overlijden. Nu zijn er diverse levensverzekeringen mogelijk en is het raadzaam om goed te weten wat u wilt en hier veel informatie over te verzamelen. Doordat u ook een levensverzekering op uw tweede hypotheek afsluit, kunt u extra zekerheid inbouwen door een ander soort levensverzekering te nemen, dan de levensverzekering die u al heeft bij de hoofdhypotheek.

Hoe voordelig is een leven hypotheek

Door voor uw tweede hypotheek een leven hypotheek te nemen, kiest u voor een hypotheek met lage maandlasten. Hier zit al een levensverzekering bij in. Bij deze vorm van hypotheek wordt de geldlening bij overlijden of op de einddatum in een keer afgelost. De traditionele leven hypotheek brengt echter ook enkele risico’s met zich mee. Het eindkapitaal is namelijk onzeker omdat een deel van de uitkering uit winstdeling bestaat. Een spaarhypotheek is een vorm van leven hypotheek die verbeterd is. Bij deze hypotheek haalt u altijd het eind kapitaal.

Hoeveel kost een levensverzekering

Hoe voordelig uw levensverzekering is, is tevens afhankelijk van een aantal factoren:

  • Wilt u de premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid meeverzekeren.
  • Hoeveel risico bent u bereid te lopen. Wilt u bijvoorbeeld beleggen in vastgoed, obligaties, aandelen of wilt u bepaalde garanties.
  • Wat is uw leeftijd op het moment van het afsluiten van de levensverzekering. Dit is van belang om te kunnen bekijken hoe groot de kans, is dat u voor de einddatum komt te overlijden.
  • Een levensverzekering afkopen betekent dat u stopt met premiebetalingen. En dat kan een zeer kostbare aangekegenheid zijn, omdat uw eind opbrengsten lager zullen zijn.

Waar vind ik de voordeligste levensverzekering

Bent u op zoek naar een voordelige levensverzekering, dan is het handig om veel informatie te in te winnen bij de diverse adviseurs en op het internet. Online bestaat zelfs de mogelijkheid om bij verschillende verzekeraars een berekening te maken, zodat u weet welke premie u gaat betalen. Vraagt u een gesprek met een verzekeraar aan, zorg dan dat u weet wat u wilt en laat u niet meer verkopen dan nodig is. Een goed advies inwinnen vooraf is ook het beste advies bij de afkoop levensverzekering.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren