Waar vind je de beste tweedehands onderdelen voor je auto

Onderhoud van je auto is een flinke kostenpost. Denk hierbij alleen al aan de kosten voor een monteur en de prijzen van onderdelen die flink kunnen oplopen. Je kan hierop besparen door tweedehands onderdelen voor je auto te kopen. Maar welke kun je het beste kopen en waar vind je die?

Gereviseerde auto onderdelen

Gereviseerde auto onderdelen zijn tweedehands merkonderdelen van een occasion die opgeknapt zijn. Ze worden gecontroleerd en voldoen aan hoge eisen die er aan hergebruik van onderdelen gesteld worden. Deze zijn uiteraard een stuk goedkoper dan nieuwe merkonderdelen en door de strenge controle zijn ze bijna net zo betrouwbaar. Via deze manier kun je veel besparen op bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuwe motor, cilinder, zuiger of versnellingsbak. Dit waren enkele voorbeelden.

Waar vind je deze tweede hands auto onderdelen?

Om deze tweedehands onderdelen te verkrijgen zijn er meerder opties.

Auto onderdelen via uw dealer en auto sloperij

Het makkelijkst en betrouwbaarst is natuurlijk het verkrijgen van onderdelen via uw dealer. Daar heeft u het meest contact mee en mocht er toch iets mis mee zijn kunt u altijd terug.

Auto onderdelen haal je direct op de autosloperij

Ken je een auto sloperij bij jou in de buurt? Rijd er eens langs. De auto sloper heeft altijd auto's op voorraad wellicht staat jouw auto merk erbij. En indien jouw auto onderdelen er niet bij staan, kan je aan de autosloper meer advies vragen. De autosloper heeft vast een adres voor goede tweedehands onderdelen.

Auto onderdelen haal je via het internet op de autosloperij

Een derde goede optie is het kopen van tweedehands onderdelen via internet. Er zijn talloze internetpagina’s waarop deze onderdelen worden aangeboden. Deze kunt u bestellen en worden vervolgens bij u thuis aangeleverd.

Tips over goedkope auto onderdelen

Nog een laatste tip voor het besparen op onderdelen voor uw auto. Mocht u geen fan zijn van tweedehands onderdelen, koop dan nieuwe merkloze onderdelen. Deze zijn vaak een stuk goedkoper dan merkonderdelen. Vaak wordt u verteld dat alleen merk onderdelen de juiste zijn, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Let er wel op dat de garantie van uw auto niet verloopt wanneer je er merkloze onderdelen in monteert. Neem hiervoor contact op met uw dealer.

Zelf auto onderdelen demonteren

traditionele autosloperijen hebben alle auto's buiten staan je zelf een onderdeel af moeten zien te slopen.

Autosloperij met reeds gedemonteerde auto onderdelen

Moderne sloperijen hebben alle belangrijke onderdelen netjes gesorteerd in een pakhuis liggen. Hierdoor is het mogelijk om te bellen of het gevraagde onderdeel op voorraad is. Dan komt u niet voor niets naar de auto sloperij.

Geld besparen

Op deze manier kunt u veel besparen op de aanschaf van onderdelen voor uw occasion. Probeer het uit en u zult zien dat u er een leuke besparing aan over houdt!

Links en andere bronnen

Premie autoverzekering berekenen voor nieuwe en tweedehands auto's en auto onderdelen. De prijs van tweedehands auto's wordt onder andere vastgesteld door de ANWB. De occasion prijs kan je controleren op de website van de ANWB.

Aanvullingen zijn welkom

Wellicht komt uw auto in aanmerking voor de auto slooppremie. Een premie die de overheid heeft ingesteld om oude auto's van de Nederlandse snelwegen af te halen.

Uw tip of link hier? meld u aan!

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren