Walt Disney's Epcot Center

Epcot

Epcot is een themapark van Walt Disney World in Orlando, Florida. Het park opende in 1982. De bedoeling van Walt Disney was om van Epcot een soort samenleving van de toekomst te maken. EPCOT staat dan ook voor 'experimental prototype community of tomorrow'. Epcot is echter geëvalueerd naar een leerijk themapark waar je zowel naar de toekomst als het verleden kan reizen.

Future World

Epcot bestaat uit 2 delen. Als je het park binnen wandelt kom je eerst in Future world terecht. Hier vind je ook de meeste attracties. Future world geeft je een blik op de toekomst. Het is een soort permanente wereldtentoonstelling met allerlei grote paviljoenen. De grote bol aan de ingang van het park is Spaceship Earth, een interactieve attractie toont je de geschiedenis van de communicatie. Je vindt hier ook één van de grootste aquariums van de USA, uiteraard inclusief enkele 'Finding Nemo' attracties. Verder zijn er nog paviljoenen over techniek, verbeelding, energie, enz. Het klinkt misschien allemaal wat saai, maar Disney weet er elke keer iets prachtig van te maken. Het is één van mijn favoriete parken.

World Showcase

World Showcase is gelegen rond het grote meer van Epcot. Je kan in één rondje rond het meer de hele wereld bezoeken. Elf landen hebben hier een paviljoen waar ze hun land uitbeelden. Je vindt er winkeltjes, restaurants, attracties, films, gebouwen,... uit hun thuisland. Deze landen zijn Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Italië, USA, Japan, Marokko, Frankrijk, Engeland, en Canada. Elke avond vindt er op het meer een geweldige vuurwerk- en lasershow plaats: Illuminations, reflections of Earth.

Niet te missen

  • Mission Space: De nieuwste attractie van Epcot neemt je mee in een space shuttle naar Mars. Je ervaart hoe astronauten zich voelen bij een lancering en ervaart zelfs even gewichtsloosheid.
  • Test Track: Je speelt hier de rol van crash test dummie in een wagen. Tijdens de rit test men snelheid, hitte- en koubestendigheid, wegligging, bochtenwerk,...
  • Soarin': Stap in een delta vlieger en zweef over het landschap van Californië. Je voelt de wind in je haren en ruikt de sinaasappelbomen. Een echte vliegervaring.

Tips

  • Epcot is een groot park, draag makkelijke schoenen want je moet er veel wandelen.
  • De World Showcase bevat maar enkele attracties. In Mexico en Noorwegen zijn er boottochtjes en in Canada en China is er een 360° bioscoop. Verder moet je World Showcase beleven. Geniet van de details van de gebouwen, bezoek zeker één van de restaurants, en proef de hapjes in elk land. Je kan een croissant eten onder de Eifeltoren en even later een saké drinken in Tokio. In elk land zijn er ook optredens, raadpleeg je parkmap voor de juiste uren.
  • Mission Space is een spectaculaire attractie maar veroorzaakt 'motion sickness' bij vele mensen. Dit komt omdat men de gewichtsloosheid simuleert met een soort reuze centrifuge. Wie hier gevoelig voor is kan toch de attractie ervaren, weliswaar in een soft versie zonder effecten.
  • Sommige restaurants hebben een mooi uitzicht op het meer en bieden dan ook een prachtig zicht op het vuurwerk. Reserveer ruim op voorhand. Op de Disney site kan dit al enkele maanden op voorhand. Ook aan de ingang van het park of aan het restaurant zelf is dit nog mogelijk.
  • In de maand mei is het park versierd met Disney figuren gemaakt uit bloemen. In oktober is er een food- en winefestival.
  • Er zijn in Epcot vele backstage tours te boeken. Eén van de plezantste is de Segway tour.

Links

Officiële website: Epcot

Epcot filmpje

! Dit artikel is eigendom van de auteur Lilalollie. Gebruik van deze informatie is niet toegestaan zonder toestemming van deze auteur. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie of neem contact op met de auteur.
Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren