Wat is er zo leuk aan salsa dansen

Inleiding

Veel mensen zitten er aan te denken om te beginnen met salsa dansen, maar het komt er steeds maar niet van. Dit ligt niet aan de dans zelf (bijna iedereen die ermee begint vindt het een van de leukere dansstijlen) maar vaak hebben mensen er geen goede voorstelling bij, ze denken dat het moeilijk is en dat salsadansen een goede conditie vereist of dat de danspasjes moeilijk te leren zijn. Maar wist je al dat geen van deze veronderstellingen kloppen?! Lees snel door als je wilt weten waarom salsa dansen leuk is!

Waarom is Salsa dansen leuk?

  • Een veelgehoorde smoes is dat mensen het te druk hebben voor Salsa dansen. Dit is uiteraard onzin, want iedereen kan een uurtje (of meerdere) per week vrij maken, ongeacht hoe druk je schema is. En voor de mensen die toch nog beweren dat ze het “te druk hebben voor Salsa dansen” , is er goed nieuws! Als je het zó druk hebt, dan heb je vast weinig tijd voor je vrienden en ook weinig tijd voor lichaamsbeweging. Met Salsa dansen kan je deze 2 combineren, dus uiteindelijk bespaar je tijd, en het is ook nog eens veel gezelliger dan bijvoorbeeld bij elkaar thuis afspreken en daarna naar de sportschool gaan!
  • Veel mensen met overgewicht houden het niet lang vol om naar de sportschool te gaan. Je ziet om je heen mensen die wel jouw ideale figuur hebben, bij de sportschool ben je alleen gefocust op resultaat en als je dat niet snel ziet, dan hou je er ook snel mee op. Bij Salsa dansen ben je juist gericht op gezelligheid en plezier terwijl je toch flink wat calorieën aan het verbranden bent. Je valt dus af op een leuke manier zonder dat je er moeite voor moet doen.
  • Voor vrouwen is een avondje Salsa dansen dé manier om je op en top vrouw te voelen. Je hebt eindelijk weer een gelegenheid om je leuke, vrouwelijke jurkjes weer uit de kast te halen.
  • Salsa dansen is ook ideaal als je weinig tijd doorbrengt met je partner, omdat je op deze manier de tijd heel leuk met elkaar doorbrengt terwijl jullie samen aan je figuur, conditie en gezondheid werken.
  • Salsa dansen is een geschikte manier om nieuwe, gezellige mensen te leren kennen. Wie weet wat daaruit op kan bloeien?
  • Het is wetenschappelijk bewezen dat je je hersenen stimuleert door andere muziek te gaan luisteren.
  • Als je eens uitgaat, of als je naar een feest gaat waar er wordt gedanst, dan kun je laten zien wat je hebt geleerd bij je Salsa lessen.
  • Als je veel dingen aan je hoofd hebt, dan is het een goed idee om te beginnen met Salsa dansen, omdat je er steeds nieuwe passen bij leert. Je wordt echt gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen. Op deze manier kan je even niet aan je problemen denken en je zal merken dat je veel vrolijker en minder gestrest bent na een avondje Salsa dansen.

Antwoord niet gevonden?
Aangepast zoeken
Gerelateerde artikelen
Beoordelen
+
Beoordeling
Uw
waardering
?
-
Reacties
#
01-01-1970
01:00
Reageren